Aktualności 16.09.2004
ContiSupportRing, Continental SSR i ContiComfortKit
Opracowując pierścień ContiSupportRing i opony Continental SSR, niemiecki producent opon - Continental - rozszerzył swoją ofertę produktów run-flat, dzięki czemu stają się one dostępne dla nowych grup klientów.
Continental ContiSportContact SSR.
Pierścień ContiSupportRing (CSR) opracowano przede wszystkim z myślą o luksusowych limuzynach i samochodach sportowo-użytkowych (SUV), a opony Continental SSR przeznaczone są dla samochodów sportowych z oponami niskoprofilowymi. Oba rozwiązania, umożliwiające kontynuowanie jazdy pomimo uszkodzenia opony, mogą być montowane na konwencjonalnych obręczach.
Continental oferuje także system - ContiComfortKit (CCK), który podobnie, jak opisane powyżej rozwiązania, umożliwia kierowcom kontynuowanie jazdy pomimo przebicia opony - w tym przypadku po krótkim postoju. Wszystkie trzy rozwiązania oferowane są zarówno jako wyposażenie fabryczne dla producentów samochodów, jak również na rynek części zamiennych.
Pierścień ContiSupportRing (CSR)
Wykonany z metalu pierścień CSR posiada elastyczną część montażową, którą zakłada się bezpośrednio na obręcz koła. Pierścień CSR nie wpływa na prowadzenie samochodu podczas normalnej jazdy. W przypadku gwałtownego lub stopniowego spadku ciśnienia w ogumieniu, opona podtrzymywana jest przez pierścień, a samochód zachowuje swoje możliwości manewrowe. Nawet przy całkowitym braku powietrza w oponie - w zależności od warunków drogowych - pojazd może kontynuować podróż z prędkością 80 km/h przejeżdżając nawet do 200 kilometrów. Co więcej, pierścień ContiSupportRing zabezpiecza obręcz przed uszkodzeniami, do których może dojść, gdy koło samochodu uderzy w krawężnik, lub wjedzie w dziurę.
Pierścień ContiSupportRing oferowany jest przede wszystkim producentom bardziej komfortowych samochodów osobowych oraz samochodów sportowo-użytkowych (SUV). Szczególnie dobrze nadaje się do opon o profilu od 55 do 80. Podczas montażu nowych opon, nie ma konieczności wymiany pierścienia CSR, o ile opona nie została uszkodzona. Pierścień można stosować na wszystkich konwencjonalnych oponach.
Ponieważ ciężar pierścienia ContiSupportRing jest mniejszy od ciężaru koła zapasowego standardowej wielkości, nieco mniejszy jest też ogólny ciężar samochodu. Z kolei wyeliminowanie wnęki na koło zapasowe w bagażniku daje producentom samochodów zupełnie nowe możliwości. Pierścień CSR jest rozwiązaniem technicznym opracowanym przez firmę Continental, które przeszło szereg prac modernizacyjnych w ramach współpracy z firmami oponiarskimi Bridgestone i Yokohama w dziedzinie systemów run-flat. Pierścień CSR oferowany jest również przez wymienione firmy z tym samym znakiem graficznym.
Continental wprowadził pierścienie ContiSupportRing jako wyposażenie oryginalne w nowych samochodach. Wyczerpujące testy w samochodzie Maybach potwierdziły zalety pierścienia ContiSupportRing, który jest oferowany jako opcjonalny element wyposażenia podnoszący bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.
Opony SSR firmy Continental
W przypadku spadku ciśnienia w ogumieniu typu run-flat, opony te mogą nadal niezawodnie funkcjonować umożliwiając kierowcy przejechanie dalszej drogi z określoną prędkością maksymalną. Uzyskanie tego było możliwe dzięki wzmocnieniu ścianek bocznych w oponach run-flat dodatkowymi elementami z gumy.
Opony SSR szczególnie dobrze nadają się dla samochodów osobowych klasy wyższej i sportowych wyposażonych w mocne silniki i opony niskoprofilowe (o profilu mniejszym od 50). Wzmocnione ścianki boczne opony są w stanie unieść ciężar samochodu w przypadku przebicia opony, umożliwiając tym samym dalszą jazdę z prędkością maksymalną 80 km/h. W wielu przypadkach pozwala to kierowcom na dotarcie do celu podróży albo przynajmniej do najbliższego warsztatu. Opony SSR firmy Continental oferowane są w wersjach letnich i zimowych.
Podczas, gdy rozwiązania run-flat oferowane przez konkurencję wymagają stosowania specjalnych obręczy, analogiczne systemy firmy Continental mogą być stosowane na tradycyjnych obręczach. Dzięki temu branża motoryzacyjna może uniknąć inwestycji w specjalne koła i narzędzia montażowe. Systemy run-flat firmy Continental eliminują również konieczność wożenia koła zapasowego. Dzięki temu kierowcy zyskują dodatkowe miejsce w bagażniku, a projektanci samochodów nowe możliwości w zakresie zagospodarowania przestrzeni zajmowanej dotąd przez "zapas".
Zestaw ContiComfortKit (CCK)
ContiComfortKit to kolejna propozycja inżynierów Continentala pozwalająca zachować mobilność pojazdu, pomimo uszkodzenia opony. System ten jest lekki - waży około dwóch kilogramów - i gotowy do szybkiego użycia. Pozwala zaoszczędzić miejsce w bagażniku i zmniejszyć ciężar samochodu przez wyeliminowanie konieczności wożenia koła zapasowego. System działa w następujący sposób. Po zatrzymaniu auta z uszkodzoną oponą, za pomocą małej sprężarki, opona jest napełniana środkiem uszczelniającym i jednocześnie jest przywracane normalne ciśnienie powietrza. Sprężarka jest zasilana z gniazda samochodowej zapalniczki. Kierowca przez cały czas nie styka się ze środkiem uszczelniającym, a samochód gotowy jest do dalszej jazdy w kilka minut po awarii.