Aktualności 21.03.2005
Bezpieczeństwo na drogach
Michelin wraz z sześcioma najbardziej znanymi w przemyśle motoryzacyjnym i energetycznym firmami zaangażował się w projekt, który ma na celu obniżenie liczby śmiertelnych wypadków drogowych w krajach rozwijających się.
Symbol Michelin - ludzik Bibendum.
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ostrzega, że przy utrzymaniu się obecnych tendencji w ciągu najbliższych 15 lat liczba wypadków drogowych zwiększy się o 65%. Wraz z Shell, Ford, General Motors, Honda, Renault i Toyota, Michelin zaangażował się we wspólny projekt, który skupi się na głównych kwestiach związanych z bezpieczeństwem na drogach.
Za program realizowany we współpracy z władzami i organizacjami społecznymi w poszczególnych krajach odpowiedzialna jest pozarządowa organizacja Global Road Safety Partnership (Światowe Partnerstwo na Rzecz Bezpieczeństwa Drogowego - GRSP). Jej zadaniem jest organizacja sympozjów i kampanii informacyjnych, obejmujących m.in. zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa pieszych, stosowania pasów bezpieczeństwa oraz szkolenia specjalistów zajmujących się motoryzacją i transportem w krajach objętych projektem.
W realizację projektu, która potrwa pięć lat, uczestniczące w nim firmy zainwestują kwotę około 10 milionów dolarów. Do dyspozycji władz i przedstawicieli krajów objętych projektem pozostają także specjaliści i wiedza fachowa Michelin i partnerów. Lista Państw, które zgłosiły chęć uczestniczenia w projekcie, zostanie podana do publicznej wiadomości w połowie 2005 roku.