adac-testuje-opony-dunlopa

Aktualności 16.04.2005 ADAC testuje opony Dunlopa

Testy przeprowadzane na letnich i zimowych oponach są bardzo ważnym, ciągle trwającym procesem, umożliwiającym określenie i ocenę parametrów opon.

Adac Ford Galaxy
Samochód testowy organizacji ADAC - Ford Galaxy.

Przeprowadzane są nie tylko dla potrzeb przemysłu samochodowego, ale również dla naszych klientów – kierowców. Testy te dostarczają właściwej oceny działalności producenta opon, a ich wyniki stanowią ważny argument w procesie sprzedaży, są bowiem świadectwem akceptacji jakości i działania produktu.

Jako główny partner czołowych producentów samochodów, wiemy ile pracy kosztuje wyprodukowanie najlepszych opon rajdowych i dla nikogo nie jest zaskoczeniem, że marka Dunlop uzyskuje świetne wyniki w testach przeprowadzanych przez niezależne organizacje. Tego typu testy przeprowadzane są na wszystkich światowych rynkach, jednak rynek niemiecki wyróżnia się jako miejsce najbardziej restrykcyjnych testów na świecie. Niezależne osoby z magazynów AutoBild, Auto Motor und Sport oraz ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club) poddają opony rygorystycznym próbom.

W 2003 roku Dunlop uczestniczył w 22 różnych testach, przeprowadzonych przez 16 różnych magazynów, na oponach w 15 różnych rozmiarach i typach, na 14 różnych samochodach. Testy te wygraliśmy 8 razy, 11 razy uznano nasze produkty za „godne polecenia” i nigdy nie wystawiono nam oceny gorszej niż „dobra”.

W ostatnich latach coraz częściej również, testuje się opony w rozmiarach odpowiednich dla samochodów tuningowych z uwagi na wzrost znaczenia tego segmentu rynku. Biorąc pod uwagę świetną jakość produkowanych przez nas opon klasy UHP (Ultra High Performance), przyjmujemy ten fakt z zadowoleniem.

Dunlop Sport Maxx

Dunlop Sport Maxx
Dunlop Sport Maxx.

Czas na najwyższe osiągi. Swój samochód wybrałeś z konkretnego powodu. Jesteś pasjonatem szybkiej jazdy. Samochód został stworzony, aby ekscytować - skrupulatnie zaprojektowany do osiągania nieprzekraczalnych barier. Któż nie chciałby ich zakosztować? Dziś zaawansowane technologie – jak systemy aktywnego hamowania, kontroli zawieszenia i trakcji – gwarantują wyjątkowe wrażenia z jazdy. Ale tylko jeden element jest ważny i istotny dla bezpieczeństwa – kontakt opony z drogą. Potrzebujesz najlepszej przyczepności, najlepszej stabilności przy wysokich prędkościach, najlepszego przyspieszania i krótkiej drogi hamowania. Cech, dzięki którym opony sportowe zapewniają najwyższe parametry. Teraz zagwarantują Ci je nowe opony Dunlop SP Sport Maxx.

Dunlop Sp Sport 01

Dunlop Sp Sport 01
Dunlop Sp Sport 01.

Już dziś możesz zapoznać się z przyszłą technologią opon dzięki SP Sport 01. Asymetryczna rzeźba bieżnika jest podzielona na trzy segmenty (Tri-Area-Tread). Segmenty te - system wzdłużnych pasków, łopatki wodne i struktura równoległoboczna - oznaczają sportowy charakter, bezpieczeństwo i ciszę (sport, safety and silence). Masz do czynienia z oponą o wielu talentach, dla wielu osobowości kierowcy kryjący się w Tobie, co oznacza, że samochód będzie dalej dla Ciebie źródłem fascynacji.

Dunlop Sp Sport 9000

Dunlop Sp Sport 9000
Dunlop Sp Sport 9000.

Niskoprofilowa opona kierunkowa odznaczająca się ekstrawaganckim wzorem bieżnika. Specjalnie zaprojektowana dla samochodów o dużych mocach. Dla kierowców, którzy cenią sportową jazdę i nie chcą rezygnować z komfortu jazdy. Nowy skład mieszanki gumowej oraz wzór bieżnika zapewniają najwyższego stopnia rezerwy bezpieczeństwa. Wzór rzeźby bieżnika gwarantuje bardzo duże bezpieczeństwo w przypadku zagrożenia aquaplaningiem, redukuje hałas wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz zapewnia wysoki komfort jazdy. Skład mieszanki bieżnika gwarantuje doskonałe zachowanie się opony zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni, oszczędza paliwo dzięki redukcji oporu toczenia oraz zwiększa żywotność opony. Zoptymalizowana komputerowo konstrukcja opony zapewnia zwiększone przebiegi, poprawia sterowność na suchej nawierzchni oraz zapewnia równomierne ścieranie. To wszystko gwarantuje doskonałe właściwości jezdne aż do maksymalnego żużycia opony (1,6mm). Bezkońcowe opasanie nylonowe (Jointless Nylon Bandage) zapobiega odkształceniom opony przy dużej prędkości i zapewnia równy i szeroki obszar kontaktowy przy każdej prędkości. Maksymalna ochrona felgi: zabezpieczenie obręczy przed zniszczeniem powodowanym przez krawężniki.