Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
1
zebranych opinii
0%
użytkowników poleca tę oponę
3,9
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
155/80 R15.
Jej indeks prędkości - S - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 180 km/h, a indeks nośności - 82 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 475 kg.
-
Nowa opona firmy Vredestein uzupełnia serie opon do samochodów "klasycznych i kultowych" np. Garbus.
Została ona zaprojektowana specjalnie dla entuzjastów zwracających uwagę na detale i wygląd. Podczas gdy unikalny profil i kontur opony pozostały niezmienione, dodane zostały stylowe napisy na scianach bocznych. Jednakże za wyglądem opony kryje się najbardziej zaawansowan technologia holenderskiego producenta.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).