Uniroyal Rainsport 3 225/45 R18 95 Y

5,5
Wysyłka Gratis
Dostawa 24.12.2024r.
Rainsport 3
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
95 (do 690 kg)
Indeks prędkości:
Y (do 300km/h)
Data produkcji:
2023
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (2 opinie)
5,5 1111140
423 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

2 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,5 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,5 1111150 Bardzo dobra! operator, 08.04.2016

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: 6,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: -/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 0,9/6
  • Wygląd opony: -/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: -/6
Ukryj
Pokaż
Wczesniejsze opony jakie uzywalem, byly to 225/45/17 goodyear eagle f1. W porównaniu do starych opon, uniroyal jest bardzo przyjemna, nie jest tak twarda w tlumieniu oraz nie wyrywa kierownicy z rak na nierównosciach. Sa to bardziej komfortowe opony, ale posiadaja dobre właściwości jezdne zarówno w ruchu miejskim jak i autostradowym. Opony swietnie wspólpracuja z moca auta -150KM. Co nalezy zaznaczyc, ich najwieksza zaleta wraz z cena zakupu, jest jazda na mokrej nawieszchni, opony trzymaja sie fenomenalnie, a zjawisko aquaplaningu nie istnieje. 63 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,4 1111140 Bardzo dobra! majster2112, 23.08.2014

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: 5,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 0,9/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: -/6
Ukryj
Pokaż
Największymi minusami moich poprzednich opon (contisport3) były niesamowita wrażliwość na koleiny (chciało wyrwać kierownicę z rąk) i duży opór na kierownicy. Uniroyal-ki rozwiązały te problemy. Kolein praktycznie nie odczuwam na kierownicy, a opór jest porównywalny do opon szerokości 205. Zachowanie na suchym jest typowe dla każdej markowej opony, czyli bez zastrzeżeń. Opona ma miękkie barki co można odczuć przy szybkich ruchach kierownicą, jednak nie przeszkadza to przy zwykłej eksploatacji, a podnosi komfort jazdy. Na mokrym opona jest genialna, co nie jest niczym dziwnym w przypadku opon marki, która jest uważana za wynalazce opony deszczowej. Na autostradzie w Chorwacji złapał mnie największy deszcz jaki w życiu widziałem jadąc samochodem. Mimo tego, że wycieraczki nie dawały rady, a po drodze płynęła rzeka mogłem śmiało jechać 110-120 niczego nie ryzykując. Opony ani na chwilę nie straciły kontaktu z drogą. Przy wpadaniu w kałuże czuć było jak samochód zwalniał lecz opony idealnie odprowadzały wodę spod kół. Dla nich aquaplaning nie istnieje. Zawdzięczam tym oponą powrót do domu w jednym kawałku. Na zużytych conti mogło się to źle skończyć. Nie wiem jak z trwałością ale jeśli będzie znośna to chyba znalazłem swoją idealną oponę. 129 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    225/45 R18.
    Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 95 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 690 kg.
  • Uniroyal Rainsport 3 to nowoczesna opona letnia zaliczana do klasy średniej. Model przeznaczony jest do pojazdów o większej mocy silnika. Konstrukcja opony została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić jak najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni – także podczas dynamicznej jazdy z wyższą prędkością.

    Typ opony: letnia.

    Rozmiary: 14-21 cali.

    Bieżnik opony: asymetryczny.

    Klasa: średnia.

    Zastosowanie: samochody osobowe.

    Uniroyal jest częścią niemieckiego koncernu Continental. Współpraca z jednym z liderów rynku oponiarskiego zaowocowała stworzeniem jednej z najlepszych opon klasy średniej. Model Rainsport 3 posiada asymetryczny bieżnik z elementem kierunkowym. Ma to połączyć najmocniejsze strony typowych opon kierunkowych z asymetrycznymi. Efektem jest doskonałe prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, redukcja zużycia paliwa i cicha praca).

    Na boku opony Uniroyal Rainsport 3 znajdują się duże bloki, które usprawniają wykonywanie manewrów i skracają drogę hamowania na suchej jezdni. Sztywność opony sprawia, że podczas jazdy pojawiają się mniejsze odkształcenia – efektem jest równomierne zużycie i małe opory toczenia przekładające się na oszczędność paliwa. Korzyścią z zastosowania asymetrycznego bieżnika jest lepsze tłumienie wibracji powstających podczas jazdy.

    Kierunkowa część bieżnika w połączeniu z drobnymi nacięciami na powierzchni opony Uniroyal Rainsport 3 zapobiega powstawaniu zawirowań cieczy. Efektem jest bardzo szybkie odprowadzanie wody i maksymalne bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Technologia nacięć została określona mianem „Shark Skin” („skóry rekina”).

    UWAGA! Mimo elementu kierunkowego opony należy montować jak zwykłe asymetryki zgodnie z oznaczeniem INSIDE/OUTSIDE. Według producenta „odwrócenie” rowków kierunkowych nie ma żadnego wpływu na właściwości opony – jest to opona asymetryczna ze zoptymalizowanym przepływem wody, a nie model kierunkowy.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).