Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
5
zebranych opinii
100%
użytkowników poleca tę oponę
5,6
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
275/35 R20.
Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 102 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 850 kg.
-
Średniej klasy letnia opona Toyo Proxes T1 Sport japońskiego producenta Toyo jest przeznaczona głównie do samochodów średniej i wyższej klasy, w tym także modeli sportowych. Wykorzystano w jej konstrukcji bieżnik asymetryczny i dwa typy mieszanki gumy, by jazda była optymalnie bezpieczna i dynamiczna. Dla kierowców, którzy szukają opony idealnej do szybkiej jazdy, to jeden z modeli wartych uwagi.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 16-20 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: średnia
Zastosowanie: samochody osobowe
Toyo Proxes T1 Sport została wyprodukowana po to, aby gwarantować wyjątkowe osiągi. Prezentowany model jest następcą popularnego Proces T1R, który został wyposażony w nowoczesną asymetryczną rzeźbę bieżnika, by wydajnie poprawiać bezpieczeństwo jazdy na nawierzchniach mokrych i suchych. Szybkie odprowadzanie wody możliwe jest dzięki wykorzystaniu trzech rowków i nacięć na stronie zewnętrznej bieżnika, co zapobiega także aquaplaningowi. W Toyo Proxes T1 Sport wykorzystano całkowicie nowe rozwiązanie – połączenie dwóch różnych mieszanek. W części wewnętrznej jest to mieszanka zaprojektowana, by sprzyjać szybkiej reakcji układy sterowniczego, a w zewnętrznej – zwiększać zdolności samochodu na zakrętach. W ten sposób samochód wyposażony w opony Toyo Proxes T1 Sport jest bardziej przyczepny, ma krótszą drogę hamowania, jeździ się nim znacznie bardziej stabilnie i wygodnie.
Opony Toyo Proxes T1 Sport z pewnością zadowolą nawet najbardziej wymagających kierowców, którzy chcą bezpiecznie i komfortowo podróżować nawet przy wysokich prędkościach.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).