Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
19
zebranych opinii
89%
użytkowników poleca tę oponę
4,9
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
275/40 R18.
Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 103 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 875 kg.
-
Pirelli SottoZero należy do grupy uzyskujących wysokie opinie opon zimowych w swojej klasie. Producent zastosował w niej specjalny asymetryczny bieżnik SnowSport wraz z technologią P ZERO, która odpowiada za najlepszą przyczepność w zimowych warunkach. Dodatkowym atutem jest wytrzymała zimowa mieszanka gumy oraz atrakcyjny wygląd tego modelu, który podczas użytkowania jest ponadto wyjątkowo komfortowy.
Typ opony: zimowa
Rozmiary opony: 15-20 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Pirelli to lubiana wśród kierowców marka opon, w tym w szczególności w segmencie High Performance. Pirelli SottoZero jest jednym z jej udanych modeli przeznaczonych na zimę, aby jazda była bardziej bezpieczna i jednocześnie także wygodna i płynna nawet przy rozwijaniu wyższych prędkości. Specjalny bieżnik asymetryczny, który wykonany jest w technologii P ZERO zapewnia jednocześnie kontrolę trakcji na mokrej nawierzchni i sprzyja usuwaniu wody i błota pośniegowego spod kół. Dodatkowo uzyskano także skrócenie drogi hamowania oraz świetną przyczepność boczną dzięki dużym i sztywnym blokom w strefie barkowej. Plusem jest poprawa stabilności toru jazdy oraz precyzja kierowania – lamelki na całej powierzchni opony dosłownie wgryzają się w podłoże i redukują ryzyko poślizgów. Opona Pirelli SottoZero to także model cichy i zmniejszający drgania, dlatego jazda nawet na dłuższych trasach jest wygodna.
Pirelli SottoZero powinna spełnić oczekiwania kierowców doceniających zimą nie tylko bezpieczeństwo, ale także precyzję i stabilność kierowania na trudnych nawierzchniach nawet przy wyższych prędkościach. Ponadto plus to niskie opory toczenia, więc i wyższe oszczędności dla jeszcze większego zadowolenia.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).