Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
3
zebranych opinii
66%
użytkowników poleca tę oponę
4,8
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
255/40 R20.
Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 101 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 825 kg.
-
Pirelli SottoZero 2 to opona zimowa z innowacyjnym bieżnikiem asymetrycznym, by gwarantować wysokie osiągi i bezpieczeństwo jazdy na śniegu, lodzie, błocie pośniegowym i wodzie. To model przeznaczony głównie do samochodów klasy wyższej, o największej mocy silnika – sportowych i luksusowych. Pirelli SottoZero 2 to także wielokrotnie wyróżniany w testach Auto Bild i ACAD produkt.
Typ opony: zimowa
Rozmiary: 16-20 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Pirelli SottoZero 2 to opona najwyższej klasy renomowanego producenta znanego z wielu innych udanych modeli opon dla wymagających użytkowników. Została ona zaprojektowana specjalnie po to, aby jazda w okresie jesiennym i zimowym z nią była stabilna, płynna i oczywiście bezpieczna. Asymetryczny wzór bieżnika to strefa wewnętrzna – zapewnia wysoką przyczepność boczną i niższy hałas, a także zewnętrzna – rowki poprzeczne przeciwdziałają aquaplaningowi i poprawiają sztywność. Opatentowany bieżnik IBS w kształcie muru sprawia, że opona ma optymalną powierzchnię styku także na nierównych drogach, a aktywne składniki mieszanki TDC szybko reagują na zmiany aury. W efekcie zachowuje się ona świetnie na nawierzchniach mokrych i suchych, skraca drogę hamowania, poprawia przyczepność i trakcję oraz daje wyższą wygodę jazdy. Opona Pirelli wyróżnia się także troską o naturę – niskie opory toczenia i wytrzymałość sprzyjają mniejszym kosztom eksploatacyjnym samochodu.
Pirelli SottoZero 2 to porządny model przeznaczony dla kierowców szukających bezkompromisowej jakości ogumienia na zimę.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).