Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
5
zebranych opinii
100%
użytkowników poleca tę oponę
5,1
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
225/40 R18.
Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 92 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 630 kg.
-
Nexen Winguard Sport to opona zimowa, która została wyprodukowana specjalnie do wykorzystania w samochodach średniej i wyższej kategorii, w tym głównie autach sportowych. Dzięki niej możliwa jest dynamiczna jazda, która równocześnie będzie wyjątkowo bezpieczna nawet w trudnych warunkach.
Typ opony: zimowa
Rozmiary: 14-18 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Nexen to jeden z uznanych producentów ogumienia, w tym dla klasy premium. Nexen Winguard Sport to jego propozycja na okres zimowy – łączy w sobie przodujące technologie wraz ze sprawdzonymi materiałami, by jazda zimą nawet przy wyższych prędkościach była bardziej stabilna. Opona wyposażona jest w dopracowany bieżnik asymetryczny, który zbudowany jest z czterech głębokich kanałów i gęstej sieci lamelek wspomagających poziom bezpieczeństwa. W ten sposób woda, błoto czy śnieg odprowadzane są sprawnie spod samochodu, a dodatkowe nacięcia sprzyjają stabilizacji jazdy i przyczepności pojazdu, także na wirażach. W produkcji opony wykorzystano specjalną mieszankę miękką, która dzięki uzupełnieniu o krzemionkę stała się też bardziej wytrzymała na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne, dodatkowo skutkując w niższym poziomie hałasu opony.
Nexen Winguard Sport to korzystna propozycja dla kierowców szukających zimowych opon radzących sobie wyśmienicie w każdych warunkach. Ograniczenie aquaplaningu, wyższa przyczepność i minimalizacja drgań sprzyjają jeździe komfortowej nawet w głębokim śniegu i na nawierzchniach oblodzonych.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).