Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
3
zebranych opinii
66%
użytkowników poleca tę oponę
5,1
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
255/40 R19.
Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 100 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 800 kg.
-
Michelin Pilot Sport 3 to zbierająca wiele pozytywnych opinii opona letnia w klasie premium. Przeznaczona jest ona głównie do samochodów o sportowym charakterze oraz limuzyn o dużej mocy silnikach, gdy liczy się stabilność jazdy i bezpieczeństwo bez żadnych kompromisów. Wykorzystane podczas projektowania technologie poprawiają dodatkowo energooszczędność i przebiegi tego modelu.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 15-20 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Michelin ma na swoim koncie bardzo dużo udanych modeli opon, w tym przeznaczonych dla samochodów sportowych i limuzyn. Właśnie taki jest model Michelin Pilot Sport 3, który został zaprojektowany tak, aby dawać najlepsze wrażenia z jazdy niezależnie od warunków panujących na drodze. Dzięki technologii Anti Surf System uzyskano lepszą przyczepność na drodze – opona rozcina kałuże i zapobiega aqualaningowi. Asymetryczny bieżnik sprzyja jednocześnie stabilizacji toru jazdy i większej precyzji. W efekcie uzyskano skrócenie drogi hamowania o 3 metry na mokrej nawierzchni w porównaniu z produktami konkurencyjnymi. Atutem jest także energooszczędność dzięki technologii Green X – opona wyróżnia się niskimi oporami toczenia i wykorzystaniem proekologicznych komponentów, dlatego redukuje emisję dwutlenku węgla do atmosfery i zmniejsza zużycie paliwa.
Michelin Pilot Sport 3 to w efekcie solidna opona sprzyjająca jeździe bezpiecznej także na mokrych nawierzchniach. Precyzja kierowania oraz energooszczędność to również jej duże plusy.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).