Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
2
zebranych opinii
100%
użytkowników poleca tę oponę
5,5
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
335/35 R17.
Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 106 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 950 kg.
-
W klasie premium dla kierowców samochodów osobowych doceniających jazdę bez kompromisów marka Michelin przygotowała model Michelin Pilot Sport 2. Zastosowano w nim najlepsze rozwiązania techniczne i to właśnie dlatego jest ona także często używana jako oryginalne wyposażenie w wielu prestiżowych samochodach sportowych.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 17-22 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Opony UHP Michelin Pilot Sport 2 to połączenie w sobie najlepszych osiągów i komfortu jazdy, która jest dodatkowo bezpieczna. Prezentowany model został opracowany jako przeznaczony głównie do samochodów sportowych, bazując przy tym na technologiach znanych w F1. Asymetryczny bieżnik z podziałem na dwie strefy zadziałał tu optymalnie. Z jednej strony poprawia przyczepność i zapobiega aquaplaningowi, a z drugiej za sprawą technologii Variable Contact Patch zapewnia stabilność na drodze także przy skręcaniu i hamowaniu, skracając jego dystans. Opona stale zachowuje styczność z podłożem, dlatego kierowanie jest jeszcze płynniejsze i precyzyjniejsze. Dla wzmocnienia stabilności wykorzystano specjalną budowę centralnego żebra obwodowego oraz zewnętrznych bloków. Do produkcji opony Michelin Pilot Sport 2 wykorzystano mieszankę z dodatkiem komponentu węglowego i krzemionki, całość wykończono ochronnymi stalowymi pasami i włóknem nylonowym.
Opony Michelin Pilot Sport 2 sprawdzają się wyśmienicie przy jeździe dynamicznej i szybkiej w okresie letnim. Gdy poszukuje się modeli sprawdzonych, warto także wziąć je pod uwagę przy zakupie.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).