Matador MPS520 225/65 R16 112/110 R

2,3
Wysyłka Gratis
Dostawa 15 dni roboczych
MPS520
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
112/110 (do 1120 kg)
Indeks prędkości:
R (do 170km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
2,3 1130000
607 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 0% użytkowników poleca tę oponę 2,3 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
2,3 1130000 Słaba majkel, 28.11.2010

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 1,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 1,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 4,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 1,0/6
  • Trwałość: 1,0/6
Ukryj
Pokaż
badziewie 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    225/65 R16.
    Jej indeks prędkości - R - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 170 km/h, a indeks nośności - 112/110 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 1120 kg.
  • Typ: opona zimowa.

    Klasa: ekonomiczna – dobre osiągi w przystępnej cenie.

    Bieżnik: kierunkowy - układa się w kształcie litery V, co daje mu doskonałe osiągi i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

    Przeznaczenie: samochody dostawcze, lekkie ciężarówki, minibusy.

    Charakterystyka: Opona została stworzona z mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki, co zapewnia jej trwałość nawet w ekstremalnych warunkach zimowych. Producenci ograniczyli do minimum wykorzystanie toksycznych węglowodorów aromatycznych, co sprawia, że opona jest bardziej przyjazna środowisku. Kierunkowa rzeźba bieżnika świetnie sprawdza się na drogach pokrytych śniegiem. Trzy wzdłużne i szerokie kanały obwodowe gwarantują szybkie i skuteczne odprowadzanie wody i błota, a więc chronią przed aqua- i snowplaningiem. Klocki bieżnika o nieregularnych i ostro zakończonych krawędziach i nacięcia lamelkowe sprawiają, że opona ma dobrą przyczepność także na śliskiej i oblodzonej nawierzchni. Opona dobrze spisuje się zarówno na trasie, jak i w ruchu miejskim.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).