Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
1
zebranych opinii
100%
użytkowników poleca tę oponę
5,4
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
205/60 R16.
Jej indeks prędkości - H - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h, a indeks nośności - 96 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 710 kg.
-
Typ: opona zimowa.
Klasa: premium – najwyższa jakość i najlepsze osiągi.
Bieżnik: kierunkowy – bieżnik przybiera kształt litery V, co zapewnia oponie bardzo dobre osiągi i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Przeznaczenie: samochody osobowe.
Charakterystyka: Opona Goodyear UltraGrip 8 została stworzona w technologii 3D BIS, która zapewnia jej krótką drogę hamowania, doskonałą przyczepność i prowadzenie na śniegu. Opona bardzo dobrze radzi sobie także na błocie pośniegowym. Za szybkie odprowadzanie błota odpowiadają szerokie barki obwodowe w oponie. Wykorzystanie specjalnej mieszanki tworzywa z krzemionką i żywicami dało oponie jeszcze lepsze osiągi na mokrej drodze. Opona charakteryzuje się również doskonałymi osiągami na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki centralnemu żebru bieżnika i gęsto umieszczonym rowkom hybrydowym. Otwierające się rowki obwodowe skutecznie chronią przed aquaplaningiem. Natomiast lekka konstrukcja tego modelu pozwala uzyskiwać małe opory toczenia, a co za tym idzie niskie zapotrzebowanie na paliwo. Gęściejsza sekwencja bloków bieżnika w połączeniu z doskonałym surowcem, z którego powstała opona gwarantuje również niski poziom hałasu.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).