Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
6
zebranych opinii
66%
użytkowników poleca tę oponę
4,8
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
205/55 R16.
Jej indeks prędkości - H - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
-
Goodyear UltraGrip Performance 2 to model ciągle uzyskujący pozytywne opinie jako opony zimowe w klasie premium. To opona przeznaczona do samochodów średniej i wyższej klasy, dzięki nim jazda jest dynamiczna i bezpieczna niezależnie od warunków. Opony UltraGrip Performance 2 były wielokrotnie polecane w testach Auto Express, Auto Bild, ADAC.
Typ opony: zimowa
Rozmiary opony: 16-21 cali
Bieżnik opony: kierunkowy
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Goodyear jest marką, która w swojej ofercie w ciągu lat pracy zebrała bardzo dużo solidnych opon przeznaczonych dla kierowców szukających bezkompromisowej jakości. UltraGrip Performance 2 to jej model dedykowany na zimę, w tym doskonale sprawdzający się podczas polskiej zimy, gdy nawierzchnia często zmienia się w śnieżną, oblodzoną, z błotem pośniegowym i wodą. Prezentowany model opony wyposażony jest w kierunkowy wzór bieżnika z rowkami w technologii Adaptive SipeGrip, które dynamicznie dopasowują się do nawierzchni. Lamelki 3D i 2D także sprzyjają poprawie przyczepności i stabilizacji jazdy, a klocki bieżnika ułożone w specjalny wzór redukują drgania, hałas i poprawiają komfort jazdy. Goodyear UltraGrip Performance 2 zapobiegają aquaplaningowi, mają skróconą drogę hamowania i są bardzo przyczepne. Tak dobre właściwości osiągnięto także dzięki wykorzystaniu mieszanki z krzemionką i polimerami kauczukowymi, które sprawiają, że jest ona elastyczna i przyczepna także podczas mroźnych dni.
Goodyear UltraGrip Performance 2 to bezpieczna i godna zaufania opona na zimę – na pewno jazda z nią będzie wyjątkowo komfortowa.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).