Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
49
zebranych opinii
87%
użytkowników poleca tę oponę
4,8
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
195/45 R15.
Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 78 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 425 kg.
-
Letnia opona Goodyear EAGLE F1 GSD3 z efektownie wyglądającym bieżnikiem o agresywnej rzeźbie to model skierowany w szczególności do wielbicieli szybkiej jazdy, posiadaczy samochodów klasy średniej i wyższej o dużej mocy i pojemności silnika. Konstruktorzy postawili na bezkompromisowe rozwiązania, by poprawić precyzję i stabilność prowadzenia oraz jednocześnie kwestie bezpieczeństwa.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 15-19 cali
Bieżnik opony: kierunkowy
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Goodyear jako uznana marka na swoim koncie ma wiele udanych modeli opon. Goodyear EAGLE F1 GSD3 także się do nich zalicza. Ta opona zaprojektowana została z wykorzystaniem wyścigowej technologii Eagle, dzięki której osiągnięto w niej parametry analogiczne do tych znanych z opon rajdowych slick. EAGLE F1 GSD3 posiada kierunkowy wzór bieżnika V-TRED, który gwarantuje doskonałą przyczepność i kontrolę trakcji nienależnie od nawierzchni. Liczne rowki odpowiadają za wydajne odprowadzanie wody spod kół, dlatego opona wyróżnia się wysoką odpornością na aquaplaning. Dodatkowo masywne, sztywniejsze krawędzie sprawiają, że samochód stale zachowuje właściwą stabilność w trakcie jazdy, nawet na mokrej nawierzchni. Na uwagę zasługują także zaokrąglone krawędzie poprawiające jazdę na nierównej nawierzchni, a duża powierzchnia styku z nawierzchnią sprzyja równemu rozkładaniu się nacisków i wolniejszemu zużywaniu opony.
Goodyear EAGLE F1 GSD3 powinna przypaść do gustu amatorom szybkiej jazdy, w tym również tuningu. Z nią wysokie osiągi oraz bezpieczeństwo idą w parze z efektownym wyglądem.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).