Falken HS 449 255/40 R18 99 V

Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
HS 449
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
99 (do 775 kg)
Indeks prędkości:
V (do 240km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
877 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    255/40 R18.
    Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 99 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 775 kg.
  • Falken HS 449 jest średniej klasy oponą zimowa zaprojektowaną do bezpiecznej i stabilnej jazdy w każdych warunkach. Wielokrotnie polecana, w tym w testach ADAC, doskonale nadaje się zarówno na nawierzchnię suchą, jak i mokrą, w tym śnieg i błoto pośniegowe. Dzięki kierunkowej rzeźbie bieżnika i zimowej mieszance gwarantuje przyczepność i skraca drogę hamowania.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary opony: 13-19 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: średnia

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Falken jest marką japońską, która od kilkudziesięciu lat zajmuje się produkcją opon. Zimowe Falken HS 449 to model przeznaczony dla kierowców doceniających stabilność jazdy samochodu w warunkach zimowych. Zadbano o to, aby opona chroniła przed aquaplaningiem oraz snowplaningiem, poprawiając znacznie bezpieczeństwo jazdy. Wpływa na nie głównie kierunkowa rzeźba bieżnika z licznymi lamelkami na całej powierzchni i nacięciami, które poprawiają przyczepność i wydajnie odprowadzają śnieg, błoto pośniegowe i wodę. Oponę wykonano z nowej mieszanki krzemionki powodującej, że jazda jest jeszcze bardziej stabilna zarówno prosto, jak i na zakrętach, także przy wyższych prędkościach. Plusem są ponadto krótka droga hamowania i niskie szumy, dlatego jazda na oponach Falken HS 449 jest komfortowa.

    Falken HS 449 stanowi zatem korzystny zakup na zimę jako opony klasy średniej do samochodów osobowych, w tym miejskich, z którymi pokonywanie zaśnieżonych i mokrych nawierzchni będzie jeszcze łatwiejsze. Co więcej dla optymalnego komfortu jazdy obniżono szumy i poprawiono trakcję.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).