Dunlop Sport Maxx RT 2 245/40 R18 93 Y

Wysyłka Gratis
Dostawa 14 dni roboczych
Sport Maxx RT 2
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
93 (do 650 kg)
Indeks prędkości:
Y (do 300km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
737 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    245/40 R18.
    Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 93 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 650 kg.
  • Dunlop SP Sport Maxx RT2 to opona letnia stworzona specjalnie dla sportowych aut. Ten model to następca odnoszącej duże sukcesy w testach i bardzo lubianej przez kierowców opony Dunlop SP Sport Maxx RT. Producent obu opon zorganizował test porównawczy tych dwóch modeli opon, z którego wyniknęło, że Dunlop SP Sport Maxx RT2 charakteryzuje się o 35% większymi przebiegami od swojego poprzednika. Z kolei niezależne testy porównujące ten model opony z innymi produktami tej samej klasy i przeznaczenia wykazały, że model charakteryzuje się 3% krótszą drogą hamowania na suchym, 6% krótszą drogą hamowania na mokrym oraz 1,3% lepszą trakcją na mokrej drodze. Jak widać, kierowcy sportowych aut jak najbardziej mogą zaufać temu modelowi opony. Prace nad oponą Dunlop SP Sport Maxx RT2 trwały 24 miesiące. Nad ostatecznym produktem pracowało ponad 400 specjalistów. W tym czasie opona została przebadana aż 5 tysięcy razy na 5 torach testowych. Tworzywo opony zostało wzbogacone o tzw. gumożywicę, która niesamowicie klei na mokrej nawierzchni, w szczególności na zakrętach.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).