Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
37
zebranych opinii
89%
użytkowników poleca tę oponę
5,1
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
175/60 R16.
Jej indeks prędkości - H - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h, a indeks nośności - 86 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 530 kg.
-
Dunlop SP WINTER SPORT 3D to opony zimowe przeznaczone w szczególności do samochodów osobowych prestiżowych marek klasy średniej, premium HP i UHP, w tym szczególnie do samochodów SUV – z napędem na 4 koła. Z nimi jazda będzie wyjątkowo przyjemna nawet wtedy, gdy warunki na drodze będą trudne. Prezentowany model został wielokrotnie doceniony w testach ADAC oraz Auto Bild, zajmując czołowe pozycje dla SUV-ów.
Typ opony: zimowa
Rozmiary: 15-20 cali
Bieżnik opony: kierunkowy
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Dunlop w swojej ofercie ma wiele opon przeznaczonych na sezon zimowy. Dunlop SP WINTER SPORT 3D to doskonała propozycja dla właścicieli samochodów wyższej klasy. SP WINTER SPORT 3D to opona wyposażona w specjalnie przystosowany do zimowych warunków bieżnik kierunkowy. Duża liczba lameli w trzech różnych typach i układ blokujących się nawzajem klocków 3D gwarantują przyczepność i stabilność jazdy na wodzie, lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym, bez ryzyka poślizgów i utraty sterowności samochodu. Bez problemu poradzą sobie także na suchej drodze. Podczas jazdy opony zachowują ciszę, dlatego z nimi komfort jazdy jest nieporównywalny z innymi modelami. Dunlop SP WINTER SPORT 3D zostały wykonane z zimowej mieszanki gumy wzbogaconej krzemionką, by zapewnić równomierny rozkład nacisków i wytrzymałość.
Dunlop SP WINTER SPORT 3D to optymalne rozwiązanie w klasie premium, by prowadzenie samochodu zimą sprawiało przyjemność, a nawet ekstremalne warunki nie były trudne w pokonaniu.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).