Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
1
zebranych opinii
100%
użytkowników poleca tę oponę
5,2
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
245/50 R18.
Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 100 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 800 kg.
-
Dunlop SP Sport MAXX GT to model premium przeznaczony do samochodów osobowych, w tym głównie zadowoli tych kierowców, którzy doceniają jazdę szybką i dynamiczną. Z tymi oponami podróżowanie niezależnie od dystansu i warunków będzie zawsze wygodne i stabilne.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 17-23 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Marka Dunlop od lat produkuje wysokiej klasy opony, w tym dla bardzo wymagających klientów. Dunlop SP Sport MAXX GT to jej oferta w tej dziedzinie – to opona UHP dająca doborowe osiągi na każdej nawierzchni, w deszczu i w słońcu. Asymetryczny, wielokątowy i płaski bieżnik w technologii MRT sprzyjają lepszej dystrybucji nacisków, co sprzyja jeszcze bardziej stabilnej jeździe także na zakrętach i równomiernemu zużywaniu się opony. Precyzję prowadzenia i lepszą reakcję daje także technologia Dunlop Touch Technology. Asymetryczny wzór poprawia także odprowadzanie wody przy jeździe na mokrej nawierzchni. Mieszanka gumy z dodatkiem nanocząsteczek sadzy oraz krzemionki i bezszwową nylonową opaską poprawiają parametry opony przy szybkiej jeździe, by rozwijanie wyższych prędkości nie było związane z niższym bezpieczeństwem.
Dunlop SP Sport MAXX GT to opony zbudowane tak, aby zadowolić wielbicieli szybkości. Dzięki specjalnej konstrukcji i mieszance jazda na suchej i mokrej nawierzchni jest maksymalnie bezpieczna. Samochód wyposażony w te opony jest łatwiejszy w wyczuciu i kontrola nad nim niezależnie od warunków jest zawsze optymalna.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).