Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
7
zebranych opinii
71%
użytkowników poleca tę oponę
4,5
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
295/40 R20.
Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 110 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 1060 kg.
-
Dunlop SP Sport MAXX to opony letnie w klasie premium, które zostały zaprojektowane po to, aby spełnić najwyższe wymagania, w tym właścicieli aut sportowych i luksusowych. To model wyróżniający się agresywnym bieżnikiem i gwarantujący wyjątkowe osiągi oraz przyczepność. Wykorzystana w nim mieszanka dodatkowo sprzyja powolnemu zużywaniu się bieżnika.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 16-22 cali
Bieżnik opony: kierunkowy
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Dunlop to opony produkowane z wysokiej klasy materiałów i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Aktualnie firma należy do koncernu Goodyear. Jej model SP Sport MAXX przeznaczony jest do samochodów osobowych średniej i wyższej klasy, w tym dla kierowców, którzy doceniają dynamikę jazdy. Dunlop SP Sport MAXX to następca popularnego modelu SP Sport 9000. Do budowy nowszej odsłony tej opony zastosowano technologię Multi Radius Tread, aby sprzyjać najwyższym osiągom na nawierzchni mokrej – duża liczba nacięć i wzdłużne żebra poprawiają odprowadzanie wody spod kół i zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Konstrukcja daje także równomierne rozłożenie nacisków oraz sprzyja bezpiecznemu przyspieszaniu, ruszaniu i hamowaniu niezależnie od nawierzchni. Tor jazdy jest stabilny, a kontrola kierowania zachowana na najwyższym poziomie – to usztywniona konstrukcja, w tym żebro centralne odpowiedzialne za skuteczne przenoszenie sił bocznych. Dodatkowo Dunlop SP Sport MAXX to opon cicha i redukująca drgania, by jazda była bardziej wygodna.
W efekcie Dunlop SP Sport MAXX to korzystny zakup, gdy szuka się solidnych opon na okres letni. Dobra amortyzacja, redukcja hałasu oraz wysoka przyczepność to ich duże atuty, by podróżowanie było komfortowe.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).