Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
3
zebranych opinii
66%
użytkowników poleca tę oponę
5,0
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
205/60 R16.
Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 96 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 710 kg.
-
Dunlop SP Sport Bluresponse to jedna z opon przeznaczonych specjalnie na deszczowe dni w sezonie letnim i wiosennym. To połączenie nowoczesnych technologii, aby zapewnić przyczepność bez żadnych kompromisów. Dunlop SP Sport Bluresponse to o 2,8 metra skrócona droga hamowania na nawierzchni mokrej i o 3 metry na nawierzchni suchej w porównaniu z produktami konkurencyjnymi. Jednocześnie to też opona dająca do 30% wyższe oszczędności paliwa.
Typ opony: letnia
Rozmiary: 15-16 cali
Bieżnik opony: asymetryczna
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Dunlop to firma oferująca wysokiej klasy opony, które wyróżniają się zastosowaniem innowacyjnych konstrukcji i technologii, by zwiększać osiągi i bezpieczeństwo. Dunlop SP Sport Bluresponse to opony, które bardzo dobrze sprawdzają się na mokrych nawierzchniach dzięki mieszance polimerowej oraz asymetrycznym bieżniku. Rowki centralne błyskawicznie usuwają wodę spod opony, a boczne klocki dbają o maksymalnie krótką drogę hamowania, także w ekstremalnych sytuacjach. Dodatkowo Dunlop SP Sport Bluresponse to specjalny aerodynamiczny profil i dodatek chłodzący w mieszance, która pozwala zmniejszyć opory toczenia i jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo, by jeździć jeszcze oszczędniej i proekologicznie. Dodatkowo na uwagę zasługuje jej zredukowany poziom hałasu.
W efekcie Dunlop SP Sport Bluresponse to dobra oferta dla kierowców ceniących niezawodność – krótką drogę hamowania i przyczepność na nawierzchniach zarówno suchych, jak i mokrych.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).