Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
47
zebranych opinii
78%
użytkowników poleca tę oponę
4,6
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
185/55 R15.
Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 82 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 475 kg.
-
Dayton DW510 to bardzo dobrze sprawdzające się zimą opona przeznaczona do mniejszych samochodów klasy średniej. Specjalny bieżnik skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe nadaje jej stabilność nawet w trudnych warunkach. To opony, z którymi jazda zimą będzie komfortowa i bezpieczna.
Typ opony: zimowa
Rozmiary: 13-17 cali
Bieżnik opony: kierunkowy
Klasa: ekonomiczna
Zastosowanie: samochody osobowe
Amerykańska marka Dayton należy do koncernu Bridgestone. Dayton to specjaliści w dziedzinie solidnych opon samochodowych w korzystnych cenach. Opony Dayton produkowane są również w Polsce. Zimowa wersja Dayton DW510 to nowoczesne technologie oraz wysokiej jakości materiały, które zapewniają świetną przyczepność nawet wtedy, gdy pogoda jest ekstremalna. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika – specjalny kształt nacięć w literę V oraz duża liczba malutkich rowków powodują, że woda i błoto pośniegowe odprowadzane są szybko i skutecznie. Zastosowanie specjalnych klocków na krawędziach opony dodatkowo sprzyja stabilności jazdy. Dzięki wykorzystaniu optymalnej mieszanki gumy, opony Dayton DW510 cechują się wysoką wytrzymałością oraz zachowują właściwą elastyczność w ujemnych temperaturach.
W 2011 roku opona Dayton DW510 185/65 R14 w teście Autocentre.ua uzyskała opinię doskonale odprowadzającej pośniegowe błoto.
Dayton DW510 to świetny zakup dla osób szukających niedrogich opon zimowych o wysokiej wytrzymałości oraz przyczepności na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).