Cooper Weather-Master S/T 2 215/65 R15 96 T

5,8
Wysyłka Gratis
Dostawa 6-7 dni roboczych
Weather-Master S/T 2
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
96 (do 710 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
5,8 1111180
382 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,8 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,8 1111180 Bardzo dobra! Kris, 04.09.2008

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 6,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
naprawdę dobre opony,jeżdzę sporo, a Coopery - Weather-Master mnie jeszcze nie zawiodły. Może poziom hałasu mógłby być lekko mniejszy, ale z drugiej strony jest to duże auto 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    215/65 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 96 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 710 kg.
  • Amerykańskie opony Cooper Weather-Master S/T 2 zostały zaprojektowane na okres zimowy i wzorowo radzą sobie w trudnych warunkach, gdy wymaga się od nich jak najwięcej. Świetna kontrola i stabilność trakcji, wysoka przyczepność, skrócona droga hamowania powodują, że prezentowany model spełni wymagania kierowców samochodów 4x4 w całości.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary opony: 15-18 cali

    Bieżnik opony: symetryczny

    Klasa: średnia

    Zastosowanie: samochody osobowe, 4x4

    Cooper jest firmą wywodzącą się z USA, która na polskim rynku jest już od dłuższego czasu i jej ogumienie ma wielu zwolenników. Na zimę jej konstruktorzy między innymi oponę Weather-Master S/T 2, która wyróżnia się agresywnym symetrycznym bieżnikiem. Klocki z wyprofilowanymi rowkami poprawiają przyczepność na nawierzchniach mokrych, w tym śniegu, błocie pośniegowym oraz lodzie, zapobiegają blokowaniu się kamieni i skracają czas hamowania. Lamelki i głębokie nacięcia stanowią dodatkowy plus przy stabilizacji toru jazdy, a boczne kanaliki odprowadzają zbędny materiał spod kół, skracając dystans hamowania. Opony Cooper Weather-Master S/T 2 zostały wyprodukowane z mieszanki z zaawansowanymi polimerami. Producentowi udało się osiągnąć wysoką wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne w trudnych warunkach terenowych.

    Zastosowanie opon Cooper Weather-Master S/T 2 w sezonie zimowym ma liczne plusy – niezależnie od podłoża samochód będzie zachowywał swoje parametry trakcyjne przy utrzymaniu należytego komfortu cichej i bezpiecznej jazdy.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).