Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
4
zebranych opinii
50%
użytkowników poleca tę oponę
4,6
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
235/60 R18.
Jej indeks prędkości - H - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h, a indeks nośności - 103 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 875 kg.
-
Continental ContiSportContact 5 to ekstremalnie sportowa opona letnia. To model przeznaczony do samochodów klas wyższych i średnich, w tym do samochodów SUV. Dzięki niemu podczas każdego letniego dnia można uzyskać najwyższe osiągi przy jeździe na nawierzchni mokrej lub suchej. W każdym przypadku kierowca może całkowicie wykorzystać możliwości swojego auta, a Continental ContiSportContact 5 będą sprzyjały bezpiecznej jeździe.
Typ opony: letnia
Rozmiary: 18-23 cale
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Continental dla kierowców szukających opon najwyższej klasy przygotował pełen wybór modeli o różnych parametrach. Continental ContiSportContact 5 została zaprojektowana po to, aby sprzyjać uzyskiwaniu jak najwyższych osiągów podczas jazdy, ale przy maksymalnym bezpieczeństwie i komforcie dla pasażerów samochodu. Continental ContiSportContact 5 to nowoczesny bieżnik asymetryczny zapobiegający aquaplaningowi i zapewniający skróconą drogę hamowania zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej. Zastosowanie twardszej mieszanki sprzyja wytrzymałości opony i zmniejsza koszty eksploatacji. W rezultacie zmniejszeniu ulega dystans hamowania, co dla opon tej klasy jest priorytetem. Opony Continental ContiSportContact 5 mogą być zamontowane zarówno na osi przedniej, jak i tylnej.
Prezentowany model na pewno sprawdzi się w przypadku samochodów o sportowym zacięciu i dla kierowców, którzy szukają latem najwyższego dynamizmu jazdy, ale także z uzyskaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa, by nawet gwałtowne manewry były udane.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).