Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
19
zebranych opinii
68%
użytkowników poleca tę oponę
4,3
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
235/40 R18.
Jej indeks prędkości - ZR - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi kg.
-
Continental ContiSportContact 3 to opona wysokiej klasy wyprodukowana głównie po to, by spełnić wymagania właścicieli szybkich samochodów sportowych. Jej wykorzystanie to wysoka precyzja jazdy w każdych warunkach letnich, także na mokrej nawierzchni. Dzięki zastosowaniu specjalnego wzoru bieżnika i mieszanki uzyskano niezawodną przyczepność, skrócono drogę hamowania i poprawiono komfort jazdy także przy wysokich prędkościach
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 16-22 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Continental jest znaną marką, której opony cały czas uzyskują dobre opinie kierowców, w tym samochodów wyższej klasy i aut sportowych. Continental ContiSportContact 3 na lato został przeznaczony specjalnie dla nich. Dzięki wykorzystaniu bieżnika asymetrycznego ze sztywnymi centralnymi żebrami oraz licznymi nacięciami odprowadzającymi wodę opona zachowuje sztywność i zapobiega aquaplaningowi. Precyzja kierowania jest przy tym znacznie wyższa, co poprawia bezpieczeństwo jazdy nawet w warunkach ekstremalnych. Opona posiada dodatkowo wzmocnioną strukturę, która opiera się na wykorzystaniu dodatkowej warstwy gumy. Zachowuje jednocześnie niskie opory toczenia, niski hałas i równomierne zużycie bieżnika. W wielu testach Continental ContiSportContact 3 uzyskiwała bardzo dobre wyniki.
Prezentowana opona wyśmienicie będzie sprawdzała się w letnich warunkach, także przy szybszej i bardziej dynamicznej jeździe. Jeżeli poszukuje się optymalnego bezpieczeństwa i wysokich osiągów, warto pomyśleć o jej zakupie.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).