Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
15
zebranych opinii
86%
użytkowników poleca tę oponę
4,5
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
255/40 R19.
Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 100 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 800 kg.
-
Continental ContiSportContact 2 jest oponą klasy premium przeznaczoną głównie do samochodów wyższej klasy. Dzięki swojej konstrukcji dopasowano ja do samochodów osobowych i potrzeb kierowców lubiących wyższe prędkości. Sportowa jazda staje się wtedy jeszcze bardziej bezpieczna.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 15-21 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Continental jest producentem uznanym w branży i jego opony wyróżniają się świetnymi parametrami, nowoczesnymi technologiami i przemyślanymi rozwiązaniami. Są chętnie wybierane przez kierowców samochodów sportowych. Continental ContiSportContact 2 to właśnie opona przeznaczona dla nich. Wykorzystano ją m.in. w seryjnym wyposażeniu Porsche 911 Turbo, Boxster czy Carrera. Asymetryczny bieżnik skonstruowany z szerokiego pasa centralnego i licznych nacięć sprzyja poprawie przyczepności i stabilizacji jazdy. Skraca się droga hamowania, a jazda niezależnie od nawierzchni jest stale bezpieczna – na mokrych i suchych szosach Continental ContiSportContact 2 zachowuje się wzorowo, zapobiega aquaplaningowi i utracie trakcji. Liczne wzmocnienia, w tym usztywniona stopka oraz brzegi opony z dodatkową gumą sprzyjają wytrzymałości i odporności na uszkodzenia mechaniczne. Specjalna mieszanka gumy nie przegrzewa się i daję optymalne parametry jazdy niezależnie od warunków.
Continental ContiSportContact 2 stanowi w efekcie popularny model do samochodów sportowych na okres letni. Dzięki dopracowanej konstrukcji i mieszance producent uzyskał optymalne bezpieczeństwo i dynamikę jazdy.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).