Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
5
zebranych opinii
80%
użytkowników poleca tę oponę
4,6
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
275/35 R19.
Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 96 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 710 kg.
-
W klasie premium Bridgestone oferuje letnie opony Bridgestone RE050A przeznaczone w szczególności do szybkich samochodów osobowych. Dzięki nim jazda latem będzie jeszcze bardziej dynamiczna i bezpieczna. Przyczepność, długie przebiegi, skrócona droga hamowania, wytrzymałość sprawiają, że jest to jedna z atrakcyjnych propozycji, jeżeli poszukuje się godnych zaufania kompanów na dłuższe i krótsze trasy.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 15-20 cali
Bieżnik opony: asymetryczny
Klasa: premium
Zastosowanie: samochody osobowe
Bridgestone to uznana marka zajmująca się produkcją wysokiej klasy ogumienia. Opona Bridgestone RE050A jest jej propozycją w segmencie UHP i jest skierowana do wielbicieli bardziej szybkiej i dynamicznej jazdy, przy której liczy się w szczególności precyzyjna kontrola trakcji na każdym typie nawierzchni. Prezentowany model RE050A wyróżnia się przemyślaną konstrukcją, która sprzyja bezpieczeństwu i wygodzie jazdy przy maksymalnych osiągach. Mocny bieżnik asymetryczny wyposażony w szerokie pasy obwodowe i boki oraz liczne nacięcia służy efektywnemu odprowadzaniu wody oraz zapobiega niebezpieczeństwu aquaplaningu. Także uzyskano większą powierzchnię styku z nawierzchnią, równomierne rozłożenie nacisków, co skutkuje w równym wycieraniu się bieżnika. Mieszanka z krzemionką sprawia natomiast, że opona ściera się powoli i jest odporna na wyższe temperatury.
Bridgestone RE050A jako opona na letnią porę do samochodów średniej i wyższej klasy, w tym sportowych ma dużo pozytywnych opinii. Niezależnie od typu nawierzchni jazda z tymi oponami wyróżnia się komfortem i dynamiką. Przyczepność nawet na mokrej drodze będzie optymalna.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).