pirelli-cinturato-powrot-legendy

Aktualności 05.03.2008 Pirelli Cinturato - powrót legendy

Opony Cinturato to połączenie najwyższej jakości rozwiązań technologicznych, zasad sztuki tworzenia opon oraz najnowszego wzornictwa. Cinturato to dziś już legenda – legenda, która wyznaczała nowy światowy standard podróżowania. Dziś Cinturato powraca na rynek w niebanalny sposób.

Wprowadzeniu linii Cinturato na rynek towarzyszy prowadzona w Mediolanie kampania promocyjna, która została zainaugurowana 17 stycznia 2008 roku. W ramach tej kampanii firma Pirelli przygotowała wystawę w Triennale di Milano – liczne instalacje multimedialne, organizowane w centrum miasta wydarzenia otwarte dla publiczności oraz specjalną sesję testów opon. Wydarzeniom tym patronuje mediolański Wydział Urzędu Miasta Mediolan ds. Mobilności, Transportu i Ochrony Środowiska, a ich głównym celem jest przypomnienie opinii publicznej historię opon Cinturato.

Pirelli P6 Cinturato
Pirelli P6 Cinturato.

„Podróżować, ale…”

W latach „cudu gospodarczego” opony te stały się włoskim symbolem transportu drogowego — dziś wracają do nas w nowej, całkowicie współczesnej wersji. Linia Cinturato została opracowana z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii badawczych — oferuje klientom maksymalne bezpieczeństwo, a jednocześnie stanowi kolejny krok na drodze do realizacji koncepcji zrównoważonej mobilności.

W ramach Triennale di Milano zorganizowano specjalną wystawę zatytułowaną „Podróżować, ale…”. Nawiązuje ona do wspaniałego dziedzictwa pierwszych opon Cinturato. Obok materiałów promocyjnych wykorzystywanych w kampanii sprzed pięćdziesięciu lat na wystawie zaprezentowano także prace piętnastu współczesnych artystów. Prace te stanowiące nową i oryginalną interpretację tematu — obraz podróży i opon.

Prezentowane materiały reklamowe pochodzą z okresu 1954 – 1972, wiele z nich nigdy wcześniej nie było publicznie pokazywanych. Są to oryginalne rysunki, klipy i produkty, które wyszły spod ręki takich sław, jak Bob Noorda, Pino Tovaglia, Franco Grignani, Ugo Mulas, Antonio Boggeri czy Alan Fletcher. Obrazują one istotę innowacyjnych konstrukcji lingwistycznych, które we Włoszech i na całym świecie wyznaczyły niepowtarzalny „styl Pirelli”. Najpopularniejszą spośród prezentowanych prac jest stworzony w 1962 roku przez Boba Noordę plakat, przedstawiający ukośny ślad opony Cinturato.

Szczególne miejsce przyznano pochodzącej z roku 1966 kampanii „Bezpieczna podróż — Pirelli Cinturato”. Jest to wspólne dzieło Arrigo Castellaniego, ówczesnego szefa „Propagandy”, oraz Pino Tovaglii, projektanta i artysty grafika. Kampania opierała się na grze słów i form geometrycznych. Opisuje historię podróży, będącej metaforą odnalezionych na nowo sił życiowych i pragnienia łączenia miejsc i pokonywania odległości. Jest jednocześnie także symbolem nowych możliwości spędzania wolnego czasu i wydawania pieniędzy — niegdyś dostępnych tylko dla wybranych, a w okresie boomu gospodarczego dostępnych dla szerokich mas ludzi. Był to absolutny przełom w dziedzinie doboru form komunikacji — dowodził otwartości firmy Pirelli na eksperymenty i nowe zastosowania języka.

Reklama opon Pirelli
Reklama Pirelli Cinturato.

W duchu otwartości na innowacje firma Pirelli poprosiła piętnastu współczesnych artystów, by przygotowali oryginalne prace specjalnie z myślą o tej wystawie. Artyści mieli pełną wolność doboru środków wyrazu. Sięgnęli między innymi po rysunek, obrazy ruchome, animacje trójwymiarowe, instalacje przestrzenne, ilustracje i fotografie. W wyniku pracy artystów powstało piętnaście „historii podróży”, w luźny sposób zainspirowanych tradycją opony Cinturato.

Prace prezentowane na wystawie bardzo się od siebie różnią: można wśród z nich znaleźć między innymi futurystyczne plakaty przygotowane przez AirStudio/Giacomo Spazio, interpretacje graficzne autorstwa Headscollective i Alessandro Busseni, wielkie drzewo stworzone przez Leftloft, „Przepasaną ośmiornicę” („Piovra Cinturato”) autorstwa Alberto Bettinettiego, instalację tekstylną Eleny Giavaldi, wizjonerski fresk autorstwa Simone Tosci, olbrzymie notatniki stworzone przez Marco Bruzzone, w których każdy może zostawić swój „ślad z podróży”, opony wykonane z lukrecji w skali 1:1, przygotowane przez projektantów branży spożywczej Ciboh (przy dużym współudziale firmy Amarelli), animowaną mini-powieść Andrei Linke, opisującą doświadczenia podróży z perspektywy olbrzyma, przygody opony, humorystycznie opisane przez Grazziano Mannu, stworzoną przez Claudio Sinattiego interaktywną panoramę całej instalacji, zdjęcia fotografika Luci Gabino, wykonane na torze Vizzola d’Adda (autor uwolnił swoje zdjęcia z ograniczeń trójwymiarowej fotografii i nadał im formę, w której światło i postacie mogą się swobodnie poruszać), udokumentowaną zdjęciami historię z podróży autorstwa Carla Furgeriego Gilberta.

Ta wystawa, łącząca przeszłość i teraźniejszość za pośrednictwem sztuk plastycznych, grafiki, wzornictwa, filmu i fotografii, to świadectwo otwartości firmy Pirelli na najnowocześniejsze innowacje językowe oraz komunikacyjne. Taka postawa sprawia, że firma Pirelli nieodmiennie wyznacza nowe trendy na włoskim i światowym rynku opon, skutecznie łącząc innowacyjność, wyniki badań, kreatywność oraz troskę o najwyższą jakość.

Naturalnym dopełnieniem wystawy jest wydarzenie mające zaspokoić potrzeby świata mody. Jest to kolejny przejaw kreatywności i nowoczesności firmy Pirelli — firmy, która w chwili swojego powstania stara się bacznie obserwować panujące zwyczaje i przewidywać trendy. W ramach wystawy Triennale di Milano odbywa się pokaz mody, premiera nowej kolekcji odzieży PZero — projektanci przedstawią współczesne spojrzenie na buty i płaszcze przeciwdeszczowe. Nowa kolekcja promowana jest pod nazwą Cinturato.

Pirelli P7 Cinturato
Pirelli P7 Cinturato.

Kolejnym elementem promocji nowego produktu są wydarzenia organizowane w centrum Mediolanu. Na Piazza Duomo zorganizowany został event, którego motywem jest zrównoważona mobilno (współorganizatorami przedsięwzięcia są firmy Fiat, Eni, Quattroruote, Castagna i Vectrix), natomiast na Piazza Mercanti odbyła się publiczna prezentacja nowego produktu. Vizzola, słynny tor testowy firmy Pirelli, był miejscem testów drogowych nowych opon. Tor był również miejscem organizacji imprez skupiających się na zagadnieniach technologicznych, na historii firmy Pirelli, na sztuce oraz na problemach ochrony środowiska naturalnego.

Testy drogowe udowodniły obserwatorom, że nowy produkt Pirelli jest w pełni przyjazny dla środowiska naturalnego. Przeprowadzone były krótkie prezentacje, które pozwoliły obserwatorom na wyciągnięcie natychmiastowych wniosków. Za ich przeprowadzenie odpowiadał Ośrodek Eksperymentalny Pirelli, który w tym zakresie ściśle współpracuje z Międzynarodowym Centrum Bezpiecznej Jazdy, prowadzonym przez Andreę de Adamicha.

Firma Pirelli bierze aktywny udział w ekologicznym projekcie Lifegate. W związku z tym podjęła wszelkie kroki, aby realizowane przez nią przedsięwzięcie nie wywierało żadnego negatywnego wpływu na środowiska naturalne. W Ticino Park, niedaleko Mediolanu zostaną posadzone nowe drzewa. Liczba drzew zostanie ustalona w taki sposób, by w pełni zrekompensować środowisku naturalnemu straty energii poniesione w związku z realizacją kampanii promocyjnej.

Internet

Rynkowy powrót opony Cinturato będzie w całości relacjonowany w Internecie. Na www.pirellityre.com/cinturato zostaną zamieszczone wyczerpujące materiały z wystawy „Podróżować, ale...”, z testów drogowych, z wystawy prac artystów oraz imprez organizowanych w centrum Mediolanu. Będzie to podróż do serca nowej opony Pirelli. Zajrzymy do laboratoriów i centrów testowo-badawczych, aby prześledzić każdy etap projektowania i narodzin nowego produktu opierającego się na najnowocześniejszych technologiach. Wszystkim odwiedzającym stronę internetową firmy Pirelli pragniemy zagwarantować możliwie pełne cyfrowe doznania.

Strona internetowa www.pirellityre.com/cinturato oferuje różne możliwości zapoznania się z ciekawostkami dotyczącymi nowej Cinturato Pirelli. Klipy wideo o wysokiej rozdzielczości, przekazywane w technologii webcastingu, to kolejny dowód na to, że firma Pirelli dąży do doskonałości w każdym aspekcie — nawet w zakresie stworzenia serwisów internetowych Web 2.0.