obiecujacy-start-dunlop-team

Aktualności 15.05.2007 Obiecujący start Dunlop Team

Sprawdź jakimi osiągami może się pochwalić Dunlop VTG No Limit Racing Team w wyścigach na 1/4 mili na początku sezonu. 

Dunlop VTG No Limit Racing Team logo

Marcin Blauth z Dunlop VTG No Limit Racing Team w samochodzie GMC Typhoon zajął 1. miejsce w klasie Maxi w inaugurujących sezon Mistrzostw Polski w wyścigach na 1/4 mili zawodach na warszawskim lotnisku Bemowo. Blauth osiągnął także w eliminacjach najlepszy wynik dnia i jeden z najlepszych czasów w historii polskich wyścigów: 09.77 ET. Podobnie jak w ubiegłym roku zawody na Bemowie cieszyły się dużą popularnością. Słoneczna pogoda sprawiła, że zmagania kierowców śledziło kilka tysięcy miłośników ryku silników i zawrotnych prędkości.

Dobry wynik Marcina Blautha jest o tyle cenny, że nawierzchnia lotniska Bemowo, zbudowana z betonowych płyt, nie sprzyja osiąganiu maksymalnych czasów. Dodatkowo Marcin wystartował bez podtlenku azotu. Inni kierowcy Dunlop Team – Witold Karałow w Hondzie Civic i Grzegorz Staszewski w Chevrolecie Camaro także osiągnęli obiecujące wyniki. Witold uzyskał pierwszy czas w eliminacjach, lecz tuż przed przejazdem półfinałowym urwał półoś przez co zajął trzecie miejsce w swojej klasie. Z kolei Grzegorz swój start Chevroletem potraktował treningowo. Mimo to, uzyskał najlepsze ET (11.72 sek.) w klasie.

Startujący w wyścigach na 1/4 mili kierowcy intensywnie spędzili przerwę zimową modyfikując i ulepszając samochody, aby wycisnąć z nich jeszcze więcej mocy. To zapowiada emocje, ostrą walkę i świetne wyniki do końca sezonu. Jednak na pierwsze zawody nie wszyscy zawodnicy zdążyli z przygotowaniem aut na 100 procent. Dlatego na Bemowie zabrakło kilku zawodników znanych z poprzedniego sezonu. Nie udało się także osiągnąć spektakularnych wyników. Na zejście poniżej 8 sekund, zapowiadane w poprzednim sezonie przez Marcina Blauta, będziemy musieli poczekać przynajmniej do kolejnej eliminacji Mistrzostw Polski w Białej Podlaskiej.

Mimo wszystko na Bemowie nie zabrakło ciekawych wyścigów. Sporo emocji przyniósł wyścig w eliminacjach klasy Maxi, w którym zmierzyły się GMC Typhoon oraz Chevrolet Corvette 4x4. Na starcie stanęły dwa najsilniejsze samochody zeszłego sezonu (Typhoon 9,36, Corvette 9,37). I znów rewelacyjna Corvette nie sprostała najsilniejszemu pojazdowi Dunlop VTG No Limit Racing Team.

„Początek sezonu to czas na sprawdzenie nowych rozwiązań zastosowanych w okresie zimowym, podczas budowy samochodów oraz oczekiwanie na zmiany wprowadzone przez konkurentów. Mój samochód będziemy jeszcze przygotowywać do tegorocznych występów, szczególnie na zawody King of Europe w Kamieniu Śląskim. Do wykorzystania pozostają jeszcze możliwości wynikające z zastosowania większych turbin i wtrysku podtlenku azotu. Silnik i zespół napędowy przygotowane są już do przeniesienia większych mocy.” – powiedział Marcin Blauth, zawodnik Dunlop VTG No Limit Racing Team.

Nowy sezon Dunlop VTG No Limit Racing Team rozpoczyna z dwoma samochodami znanymi z poprzednich sezonów i z jedną całkowicie nową konstrukcją.

Najszybszy w historii Mistrzostw Polski na 1/4 mili samochód - GMC Typhoon, za którego kierownicą zasiadł ponownie Marcin Blauth wyposażony został w nowy, mocniejszy silnik – 6 litrów pojemności z kutymi tłokami oraz korbowodami i ostrym wałkiem rozrządu, a także w nową trzybiegową skrzynię biegów oraz klatkę bezpieczeństwa kierowcy.

Honda Civic Witolda Karałowa wyposażona została w nowy silnik złożony w VTG z kutych podzespołów, czterobiegową kłową skrzynię biegów, nowe kolektory wydechowe z dużym zaworem upustowym oraz nowy monoblokowy przód z kompozytów (maska, pas przedni, zderzak i błotniki).

Zupełnie nową konstrukcją jest Chevrolet Camaro, który zastąpił Lancera Evo V. Samochód Grzegorza Staszewskiego wyróżnia lekka, klasyczna karoseria przygotowana do wyścigów na 1/4 mili w USA, wyposażona w silnik 6,2 l, sprawdzony w zeszłym roku w Typhoonie, dwubiegowa skrzynia biegów, zbudowana specjalnie na wyścigi 1/4 mili. Na Bemowie samochód wystartował z klasycznym gaźnikiem, jednak już niedługo zostanie w nim zainstalowany wtrysk paliwa sterowany przez komputer Autronica oraz turrbosprężarka. Samochody wyróżnia także nowa, atrakcyjna szata graficzna.

Zespół Dunlop VTG No Limit Racing Team będzie można zobaczyć w następnych rundach tegorocznych Mistrzostw Polski w wyścigach na ćwierć mili: w Białej Podlaskiej (27 maja), Kamieniu Śląskim (30 czerwca), Pruszczu Gdańskim (11 sierpnia), Toruniu (1 sierpnia) i ponownie Warszawie (15 września). Jednak najwięcej emocji czeka na polskich kibiców 1 lipca na imprezie King of Europe, która w tym roku odbędzie się w Kamieniu Śląskim.