Aktualności 17.03.2007
Nowy Michelin Latitude Sport
Nowa opona Michelin Latitude Sport przeznaczona jest do samochodów o ekstremalnych osiągach z napędem na cztery koła. Dzięki wyjątkowo dobremu przyleganiu do nawierzchni cechuje się doskonałą przyczepnością, krótką drogą hamowania oraz niskimi oporami toczenia. Czytaj dalej.
Popularność samochodów typu SUV stale rośnie. Są one coraz bardziej luksusowe, a przy ich konstruowaniu wykorzystuje się najnowsze zdobycze techniki motoryzacyjnej pozwalające na uzyskiwanie sportowych osiągów. Te nowoczesne pojazdy, takie jak Porsche Cayenne o masie sięgającej 2.5 tony przy mocy silnika nawet do 500 KM przyspieszają do 100 km/h w niecałe 5 sekund. Dlatego przed oponami do takich samochodów stawia się ogromne wymagania dotyczące skuteczności przenoszenia napędu, przyczepności, bezpieczeństwa i komfortu.
Sprostanie takim wymogom jest wielkim wyzwaniem dla producentów ogumienia. Firma Michelin podczas konstruowania opon wykorzystuje bogate doświadczenie zdobyte w sportach motorowych, czego efektem są opony o wyjątkowych parametrach technicznych. Takim zaawansowanym technologicznie produktem jest nowa opona Michelin Latitude Sport. Już jej wygląd natychmiast nasuwa skojarzenia
z oponami używanymi w samochodach sportowych, a budowa i parametry jezdne potwierdzają je. Używając takiego ogumienia kierowca może pozwolić sobie na niczym nieskrępowane wykorzystanie mocy swojego pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu doskonałego poziomu bezpieczeństwa.
Michelin Latitude Sport.
Nowoczesny bieżnik
W nowej oponie Michelin Latitude Sport wykorzystano mieszanki i rzeźbę bieżnika pochodzące z ogumienia Michelin Pilot Sport PS2. Michelin Latitude Sport posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, co umożliwiło ograniczenie liczby nacięć na zewnętrznej stronie opony. Decyduje to
o lepszej przyczepności przy szybkim i energicznym pokonywaniu zakrętów oraz podczas hamowania na wszystkich rodzajach nawierzchni. Szerokie żebro centralne bieżnika odpowiedzialne jest za trakcję i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost. W celu zredukowania efektu aquaplaningu i dla zwiększenia stabilności kierunkowej na wodzie zadbano o bardziej efektywne odprowadzanie wody. Zapewniają to m.in.: trzy szerokie wzdłużne kanały. Typowo sportowa budowa bieżnika w połączeniu z zastosowaniem nowych mieszanek gumowych zapewnia oponie Michelin Latitude Sport doskonałą kierowalność pozwalającą na dynamiczną i zarazem bezpieczną jazdę.
Opasanie „zero stopni”
Przy konstruowaniu nowej Michelin Latitude Sport wyzwaniem dla inżynierów Michelin było zapewnienie maksymalnej powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. Dlatego w Michelin Latitude Sport zastosowano innowacyjne rozwiązanie opasania „zero stopni”. Jest to linka nawinięta w strefach barkowych opony i pod czołem bieżnika równolegle do jego osi wzdłużnej.
Opasanie „zero stopni” w oponie Michelin Latitude Sport odznacza się dwiema szczególnymi cechami: z jednej strony „oskrzydla” barki opony, minimalizując odkształcenia w ich strefach. Z drugiej strony pod czołem bieżnika linka opasania nawinięta jest ze zmienną gęstością. Zapewnia to bardzo równomierny rozkład nacisków opony na podłoże i większą powierzchnię kontaktu. Jest to kluczowy parametr decydujący o efektywnym przeniesieniu napędu, dużej stabilności toru jazdy i skutecznym hamowaniu. Pozwala to na bezpieczną, w pełni kontrolowaną jazdę sportowymi SUV’ami z napędem 4x4.
Inną zaletą tej technologii jest równomierne zużywanie się opony, co znacznie wydłuża jej żywotność i zwiększa komfort. Dla użytkownika oznacza to oszczędności finansowe związane z rzadszą wymianą ogumienia i jednocześnie wydłużoną, nieprzerwaną mobilność.
O wysokiej jakości nowej opony Michelin Latitude Sport świadczy także to, że będzie ona na pierwszym wyposażeniu większości produkowanych Porsche Cayenne. Ponadto uzyskała już pierwsze homologacje do nowych modeli samochodów SUV innych prestiżowych marek: Audi Q7 Quatro, VW Touareg.