Aktualności 09.03.2007
Nagroda Prezesa Bridgestone
Specjalna Nagroda Prezesa Zarządu za wspieranie kampanii na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą” dla pracowników Bridgestone. Dowiedz się więcej na ten temat.
Shoshi Arakawa, Prezes Zarządu i Prezydent Bridgestone Corporation, wręczył specjalną nagrodę zespołom organizującym światową kampanię „Think Before You Drive” (Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą) w siedzibie głównej Bridgestone w Tokio. Nagrodę odebrali: Andy Davies - Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży i Marketingu Bridgestone Europe i Ken Hara z Działu d/s Marki w Bridgestone Corporation.
Ta wyjątkowa nagroda to wyraz uznania dla wysiłków pracowników Bridgestone we wspieraniu kampanii na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą” (TBYD) na całym świecie. Poza zespołem Bridgestone Europe, specjalne wyróżnienia otrzymały również następujące działy centrali: Dział PR, Dział d/s Marki, Dział Zagraniczny i Dział Sportów Motorowych.
Logo japońskiego koncernu Bridgestone.
Wartość nagrody wynosi 2 miliony jenów. Zostanie ona przekazana Fundacji FIA, czyli charytatywnemu ramieniu FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej), globalnemu partnerowi Bridgestone w kampanii TBYD. Sama ceremonia przekazania pieniędzy jest zaplanowana na 14 marca, kiedy to Pan Max Mosley i Pan David Ward (odpowiednio: Prezes FIA oraz Dyrektor Generalny Fundacji FIA) otrzymają czek od Pana Shoshi Arakawy.
Kampania Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, zapoczątkowana w 2005 roku, jest wspólną inicjatywą z Fundacją FIA i narodowymi automobilklubami. Akcja ta koncentruje się na promowaniu prostych zaleceń dotyczących dbałości o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, które zajmują tylko kilka sekund, a mogą uratować życie - tj.: przewożenie dzieci w fotelikach, zapinanie pasów, regulowanie zagłówków i regularne sprawdzanie stanu opon.
Bridgestone otrzymał Światową Nagrodę FIA 2006 w kategorii Bezpieczeństwo Drogowe, Środowisko i Transport, za ogólnoświatową kampanię „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą”. Ta doroczna nagroda, stworzona w 2004 roku na stulecie FIA, jest uhonorowaniem wyjątkowych zasług i starań jednostek lub organizacji angażujących się w motoryzację i transport.
„Zaangażowanie Bridgestone w rozwój i promocję bezpieczeństwa drogowego czyni ich godnymi zdobywcami Światowej Nagrody FIA” - powiedział Max Mosley, Prezes FIA, na ceremonii w Monaco, 8 grudnia 2006 roku. Dzisiaj kampania na rzecz bezpieczeństwa jest realizowana w 73 krajach na całym świecie. W Polsce akcja po raz pierwszy została przeprowadzona jesienią ubiegłego roku.
Na rok 2007, Bridgestone potwierdził już swoje zaangażowanie i wsparcie dla kolejnych inicjatyw w dziedzinie bezpieczeństwa, takich jak: projekt eSafety zainicjowany przez Komisję Europejską czy zaproponowany przez Organizację Narodów Zjednoczonych Tydzień Bezpieczeństwa na Drogach (23 - 29 kwietnia 2007).