Aktualności 09.03.2007
Konkurs Bridgestone
Konkurs rysunkowy dla dzieci „Dreams at HeArt” – III edycja została zapowiedziana przez firmę Bridgestone. Dowiedz się więcej.
Przed rokiem firma Bridgestone poprosiła dzieci w całej Europie, aby wyobraziły sobie jak mogłyby wyglądać ulice przyjazne dla ludzi oraz bezpieczny ruch uliczny. Odzew przeszedł najśmielsze oczekiwania: 34.299 dziewcząt i chłopców przelało swoje fantastyczne pomysły na papier. Jedną z finalistek konkursu została 8-letnia Magdalena z Tarnowa. Jej rysunek zainspirował firmę projektową Pininfarina do wyprodukowania modelu samochodu, który został zaprezentowany na zeszłorocznych Paryskich Targach Samochodowych na stoisku Bridgestone.
Logo firmy Bridgestone.
"Jak wyobrażasz sobie bezpieczne podróże wakacyjne w przyszłości?” to temat tegorocznej edycji. W konkursie biorą udział dzieci w wieku do 11 lat, w trzech kategoriach wiekowych: do 7 roku życia, od 8 do 9 i od 10 do 11 lat. W każdej kategorii przyznane zostaną nagrody główne oraz nagrody dodatkowe. Główni zwycięzcy otrzymają rowery Bridgestone wraz ze specjalnymi kaskami, kolejni zestawy do gry w tenisa oraz zestawy gadżetów związanych z bezpieczeństwem, a wszyscy uczestnicy koszulki. W konkursie biorą udział także szkoły. Każda ze szkół, której uczeń otrzyma nagrodę główną (rower) wygra aparat cyfrowy. Uczestnicy zgłaszają po jednym rysunku. Jurorzy wybiorą i nagrodzą najlepsze. Wszystkie prace zostaną zamieszczone na stronie internetowej Bridgestone www.dreamsatheart.eu.
W tym roku do polskiej edycji konkursu zgłosiło się aż 11 100 dzieci. Wyniki poznamy po 15 maja 2007.
Konkurs jest jednym z elementów kampanii Bridgestone na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Już od trzech lat w Europie promowane jest hasło „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą”, które ma przypominać kierowcom o przewożeniu dzieci w fotelikach, zapinaniu pasów, regulowaniu zagłówków i regularnym sprawdzaniu stanu opon. Bridgestone ściśle współpracuje z Międzynarodową Federacją Samochodową - FIA w ramach kampanii „Bezpieczne drogi”. Jest członkiem Ogólnoświatowej Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która zainicjowała kampanię pod tym hasłem. Przedsięwzięcie cieszy się poparciem ONZ, Banku Światowego i Światowej Organizacji Zdrowia.