konkurs-bridgestone

Aktualności 09.03.2007 Konkurs Bridgestone

Konkurs rysunkowy dla dzieci „Dreams at HeArt” – III edycja została zapowiedziana przez firmę Bridgestone. Dowiedz się więcej.

Przed rokiem firma Bridgestone poprosiła dzieci w całej Europie, aby wyobraziły sobie jak mogłyby wyglądać ulice przyjazne dla ludzi oraz bezpieczny ruch uliczny. Odzew przeszedł najśmielsze oczekiwania: 34.299 dziewcząt i chłopców przelało swoje fantastyczne pomysły na papier. Jedną z finalistek konkursu została 8-letnia Magdalena z Tarnowa. Jej rysunek zainspirował firmę projektową Pininfarina do wyprodukowania modelu samochodu, który został zaprezentowany na zeszłorocznych Paryskich Targach Samochodowych na stoisku Bridgestone.

logo firmy bridgestone
Logo firmy Bridgestone.

"Jak wyobrażasz sobie bezpieczne podróże wakacyjne w przyszłości?” to temat tegorocznej edycji. W konkursie biorą udział dzieci w wieku do 11 lat, w trzech kategoriach wiekowych: do 7 roku życia, od 8 do 9 i od 10 do 11 lat. W każdej kategorii przyznane zostaną nagrody główne oraz nagrody dodatkowe. Główni zwycięzcy otrzymają rowery Bridgestone wraz ze specjalnymi kaskami, kolejni zestawy do gry w tenisa oraz zestawy gadżetów związanych z bezpieczeństwem, a wszyscy uczestnicy koszulki. W konkursie biorą udział także szkoły. Każda ze szkół, której uczeń otrzyma nagrodę główną (rower) wygra aparat cyfrowy. Uczestnicy zgłaszają po jednym rysunku. Jurorzy wybiorą i nagrodzą najlepsze. Wszystkie prace zostaną zamieszczone na stronie internetowej Bridgestone www.dreamsatheart.eu.

W tym roku do polskiej edycji konkursu zgłosiło się aż 11 100 dzieci. Wyniki poznamy po 15 maja 2007.

Konkurs jest jednym z elementów kampanii Bridgestone na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Już od trzech lat w Europie promowane jest hasło „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą”, które ma przypominać kierowcom o przewożeniu dzieci w fotelikach, zapinaniu pasów, regulowaniu zagłówków i regularnym sprawdzaniu stanu opon. Bridgestone ściśle współpracuje z Międzynarodową Federacją Samochodową - FIA w ramach kampanii „Bezpieczne drogi”. Jest członkiem Ogólnoświatowej Komisji ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która zainicjowała kampanię pod tym hasłem. Przedsięwzięcie cieszy się poparciem ONZ, Banku Światowego i Światowej Organizacji Zdrowia.