historia-sieci-point-s

Aktualności 30.06.2005 Historia Sieci Point S

Historia znanej wielu polskim kierowcom sieci Point S w pigułce. 

Point S logo

1970 - Założenie Point S.

Stowarzyszenie sprzedawców opon zostaje założone pod tą nazwą na rynku francuskim.

1989 - Założenie Europejskiego Komitetu Koordynacyjnego ds. Opon. G.E.I.E..

Cel – stworzenie europejskiej sieci dealerskiej i globalnej struktury by zaoferować klientom krajowym i międzynarodowym skuteczną alternatywę.

1990 - Wprowadzenie znaku Point S w Niemczech i we Włoszech.

Przyjęty zostaje znak handlowy i tożsamość korporacyjna ( francuskiej sieci), co stanowiło kamień węgielny dla utworzenia Europejskiej sieci dealerów.

1997 - Wprowadzenie Point S Austria / Reifen Partner Ges mbH

10/2001 - Point S kontynuuje swoją ekspansję w Europie.

Dołączają nowe organizacje krajowe z Polski, Hiszpanii i Danii. W tym czasie point S zrzesza już 560 firm i ponad 950 stacji obsługi.

02/2002 - Organizacja z Węgier jest 8 organizacją krajową z Europy która przyłącza się do Europejskiego Komitetu Koordynacji ds. Opon G.E.I.E. i staje się stowarzyszonym partnerem tworzących europejską sieć dealerów opon.

03/2002 - Point S International AG Siedem krajowych organizacji point S poddaje się unifikacji.

Partner GmbH / Germany, SEDA / France, Pneus Service / Italy, Reifen Partner Ges.mbH / Austria, point S indkobsforening / Denmark, point S Poland oraz Neumaticos Aragon / Spain połączyły siły, by utworzyć point S international AG, z siedzibą w Darmstadt w Niemczech. Point S International AG stała się więc największą siecią niezależnych dealerów opon, reprezentującą ponad 963 członków z ponad 1455 stacjami obsługi.