historia-klebera

Encyklopedia 20.03.2007 Historia Klebera

Poznaj kluczowe daty w dziejach firmy KLEBER. 

1911- Instalacja w Colombes fabryki Spólki Francuskiej BFGOODRICH, w której dnia 8 grudnia 1911 wyprodukowano pierwszą oponę.

To bylo na barce, w pewnym zalanym wodą regionie Paryża, gdy Pan Work, dyrektor spółki BFGOODRICH, odkrył tereny, na których powinna zostać zbudowana fabryka. Spółka została powołana oficjalnie dnia 13 lipca 1910. Nieustanne ulepszenia, dopracowanie punktów trudnych przyczyniało się do rozwoju opon. "Robić zawsze jak najlepiej" było hasłem, na który skierowane są wysiłki producenta opon KLEBER.

Fabryka opon Kleber
Fabryka Klebera.

1935- Opona z BIAŁYM BOKIEM i opona z CZARNYM BOKIEM w roku 1935.

Pierwsza opona, odznaczająca się swoją elegancją, została przeznaczona na wyposażenie samochodów Chambord i Versailles. Na materiałach reklamowych, towarzyszy jej Elegantka. Druga opona byla calkowicie terenowa. Na afiszach reklamowych towarzyszy jej Touareg. Jest to okazja, gdy pierwszy raz pojawia się pies w reklamie. Z oponą z BIAŁYM BOKIEM związany jest chart. Z oponą z CZARNYM BOKIEM jest związany owczarek alzacki.

1945- Zainstalowanie się pod adresem avenue KLEBER.

Pod koniec wojny siedziba spółki zainstalowała się w Paryżu na Avenue Kléber. Jej nazwa została przekształcona w KLEBER-COLOMBES. Tej zmianie nazwy towarzyszyła zmiana logo firmy.

1947- Pierwsza opona do jazdy po śniegu dla samochodów ciężarowych "OURS BLANC" ('BIAŁE NIEDŹWIEDZIE').

Jest to opona o oryginalnej nazwie i ma na swoich bokach wygrawerowanie przedstawiające białego niedzwiedzia na górze lodowej, maszerującego w górę na ośnieżony szczyt. Opona ta jest bardzo ceniona, a szczególnie przez mleczarnie, jej zatrzymanie stwarza problem, specjalnie przy zakładach serowrskich "Le Petit", który chciał wyposażyć wszystkie swoje samochody w te opony, pierwotnie przewidziane jako opony do jazdy po śniegu.

1950- Maurice Herzog na dachu świata!

Na wiosnę 1950 roku czasopisma na calym świecie donosiły o osiągnięciu pracownika firmy KLEBER. Trzeciego czerwca rzeczywiście Maurice Herzog, na czele francuskiej ekspedycji w Himalaje, zdobył szczyt Anapurna (8078 m.): wraz ze swoim towarzyszem Lachenal, wyniósł on wysoko kolorowy sztandar Francji, proporczyk Klubu Alpinistycznego oraz firmy KLEBER-COLOMBES.


Maurice Herzog na wyprawie w 1950 roku.

1951- Pierwsza Opona BEZDĘTKOWA (TUBELESS).

KLEBER zrewolucjonizowal świat oponiarski wypuszczając pierwszą oponę z komorą zawierającą powietrza. SpóLka jest bardzo zaawansowana w tej technologii w stosunku do innych producentów. Ta opona nie ulega przebiciu, gdy toczy się gwoździach. Pokazy odbyly się przed mediami na Salonie Samochodowym, w obecności Prezydenta Republiki Francuskiej René Coty. Ten ostatni asystowal przy próbie na desce z gwoździami i wyrazil wielkie zdumienie tym co zobaczył.

1968- Marka od teraz nazywała się KLEBER

Po zmianie nazwy spólki (nazywala się ona teraz ""Pneumatiques, Caoutchouc Manufacturé et Plastique KLEBER-COLOMBES"") w roku 1962, marka stala się po prostu KLEBER.

1971- Opona "BOXER" stala się maskotką marki KLEBER

Wiele właściwości kwalifikujących, które są często wykorzystywane, aby opisać nowe osiągnięcia doskonale pasują do opony firmy KLEBER : mocna budowa, silna, elastyczna, ruchliwa, szybka, aktywna, rasowa, elegancka, łagodna, poręczna, posłuszna, wierna...

1981- rajdy

W roku 1981, Michèle Mouton, na AUDI i na oponach firmy KLEBER zwyciężyla w rajdzie San Remo. Był to pierwszy raz, gdy kobieta odniosla sukces w rundzie mistrzostw świata. Następnego roku Michèle zwyciężyla w trzech rajdach odbywanych w ramach mistrzostw świata: rajd w Portugalii, w Grecji i w Brazylii. Uplasowala się w ten sposób na drugim miejscu w rajdowych mistrzostwach świata.

1994- Pierwszy producent homologowany dla samochodów TWINGO.

KLEBER miał zawsze partnerskie stosunki z dużymi producentami samochodów. Przy wprowadzaniu swojego małego samochodu miejskiego firma Renault homologowala opony KLEBERA jako pierwszego producenta opon.

Fabryka Kleber
Zakłady marki Kleber.

2000- Seria DYNAXER (o strukturze kierunkowej) w roku 1999 i seria VIAXER w roku 2000.

2002- Utworzenie programu KLEBER Assistance

KLEBER wprowadził serwis naprawczy opon, bezpłatny, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w całej Europie. Gdy zdarzy się przebicie opony lub, gdy opony ulegną zniszczeniu, należy po prostu wezwać serwis KLEBER Asisstance, który przyśle specjalistę, który zamontuje użytkownikowi jego koło zapasowe lub odholuje go do najbliższego warsztatu lub sprzedawcy opon.

2003- Wprowadzenie wersji PROTECTIS

KLEBER wprowadził oponę PROTECTIS, opcję odporną na skutki przebicia. Aby zapewnić więcej bezpieczeństwa, opona ta zabezpiecza przed skutkami przebicia opony (w przypadku przebicia w obszarze bieżnika, tj. w części styku opony z podlożem, opona nie traci ciśnienia).

2004- Wprowadzenie serii Dynaxer HP2

Aby zapewnić jeszcze więcej bezpieczeństwa na jezdniach mokrych, dla swoich użytkowników KLEBER opracowała oponę DYNAXER HP2, specjalnie przeznaczoną do jazdy w deszczu. Jej atuty to: bardzo dobre hamowanie i zachowanie się nawet przy grubych wartwach wody na jezdni, a także bardzo dobre trzymanie się drogi na podłożach suchych.