Aktualności 07.03.2008
Goodyear Max Technology
Technologie o wspólnej nazwie Goodyear Max obejmują coraz szerszą gamę opon do samochodów ciężarowych. Obecnie dostępne są już opony przeznaczone do transportu regionalnego i dalekiego zasięgu, w których zastosowano rozwiązania KMax i FuelMax.
Goodyear rozszerza również ofertę w kategorii opon do transportu regionalnego na oś naczepową oraz opon zimowych do samochodów ciężarowych i autobusów. Linia opon Goodyear Regional RHS II, w której zastosowano technologię KMax, przeznaczona jest do transportu regionalnego na oś sterującą. Obecnie w jej skład wchodzi także nowa opona w bardzo popularnym rozmiarze 385/65 R22.5 (nr 6 w rankingu opon na oś sterującą w Polsce).
Testy przeprowadzone przez niezależny ośrodek badawczy TÜV Süd Automotive wykazały przewagę Goodyear Regional RHS II, potwierdzając jej wyjątkowo niskie opory toczenia oraz świetne właściwości hamowania na mokrej nawierzchni, w porównaniu do głównego konkurencyjnego. produktu Zalety te przekładają się na mniejsze zużycie paliwa oraz większe bezpieczeństwo jazdy, a co za tym idzie na konkretne oszczędności dla operatora floty transportowej.
W linii opon przeznaczonych do transportu dalekobieżnego marki Goodyear znajdują się modele Marathon LHS II (na oś sterującą) oraz Marathon LHD II (na oś napędową). Wykorzystują one technologię FuelMax, która zapewnia im niskie opory toczenia, duże osiągane przebiegi, lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni oraz wysoką wytrzymałość. Opony Marathon LHS II - zastępujące ogumienie serii LHS - dostępne są w rozmiarach 385/65 R22.5, 385/55 R22.5 i 315/60 R22.5. Kolejne nowe opony to Marathon LHS II oraz LHD II w rozmiarze 295/60 R22.5 – przeznaczone na oś sterującą i napędową. Główną zaletą wynikającą z użytkowania tych produktów są niższe koszty operacyjne floty transportowej.
Goodyear Regional RHS II.
Z myślą o zimie
Do gamy opon zimowych marki Goodyear dołączyły wersje Ultra Grip WTS City 275/70 R22.5 oraz Ultra Grip WTS 355/50 R22.5. Pierwsza z nich przeznaczona jest na oś sterującą lub na wszystkie osie pojazdów pracujących w warunkach miejskich. Także druga z wymienionych opon jest przeznaczona na oś sterującą. Ma ona tę samą średnicę co wersja 295/60 R22.5, ale przygotowano ją z myślą o osiach sterujących o nacisku 7,5 tony. Ogumienie z serii Goodyear Ultra Grip WTS oferuje do 25% lepsze właściwości hamowania i trakcji na śniegu w porównaniu do produktu konkurencyjnego. Co więcej, wzrost osiąganego przebiegu wynosi do 20%.
Nowości na osie wleczone
Rodzina opon Goodyear Regional RHT powstała z myślą o transporcie regionalnym i pracy na osiach naczepowych. Jej uzupełnienie stanowią modele: Regional RHT 425/65 R22.5 oraz Regional RHT 445/65 R22.5, które zastępują wersję G465. W porównaniu do poprzedników, nowe opony znacznie udoskonalono pod względem osiąganego przebiegu, przyczepności i wytrzymałości. Szczególnie wyraźnie wzrósł osiągany przebieg – jest on teraz do 25% wyższy dzięki większej ilości zużywającej się gumy, a jednocześnie ograniczona została waga opony, co korzystnie wpłynęło na jej nośność.
"Goodyear rozszerza asortyment opon z technologią Max, ponieważ ich walory zostały docenione przez naszych klientów i są przez nich coraz częściej wybierane. Cieszę się, że rosnąca ilość operatorów flot i kierowców samochodów ciężarowych będzie miało okazję poznać i czerpać korzyści z nowej generacji opon. Co równie ważne, na wprowadzeniu Max Technology skorzysta także środowisko naturalne"" – powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych Grupy Goodyear Polska.
Goodyear Ultra Grip WTS.
Raz jeszcze o maksymalnej technologii
Na rodzinę Technologii Max składają się trzy koncepcje opracowane przez firmę Goodyear: FuelMax, KMax oraz AirMax. Wszystkie trzy oferują korzyści zarówno dla operatorów, jak i dla środowiska, i wszystkie są stosowane w nowej generacji opon Goodyeara.
Technologia KMax stworzona została dla potrzeb transportu regionalnego, łącząc optymalne cechy ogumienia niezbędne w tego typu pracy. Dlatego właśnie nacisk położono na maksymalizację przebiegu, a tym samym na zwiększenie zasięgu pojazdów oraz na ograniczenie zużycia paliwa.
Technologię FuelMax opracowano z myślą o dalekim transporcie, co w dużym stopniu uwarunkowało konstrukcję tych opon i zastosowane materiały. Inżynierom udało się ograniczyć zużycie paliwa oraz emisję spalin, a jednocześnie zwiększyć osiągany przebieg i udoskonalić właściwości hamowania na mokrej nawierzchni.
Z kolei technologia AirMax pozwoliła na zwiększenie objętości powietrza wewnątrz opony bez zmiany jej średnicy. Takie rozwiązanie poskutkowało podwyższeniem nośności ogumienia, obniżeniem kosztów operacyjnych oraz ograniczeniem wpływu ciężkiego transportu samochodowego na stan dróg.
Oferta opon Goodyear
Oferta opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów produkowanych przez Goodyear Tire & Rubber Company obejmuje ponad 400 różnych rodzajów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów ciężarowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie fabryczne, w tym Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler oraz Iveco. Goodyear jest również dostawcą opon dla wszystkich największych producentów przyczep. Dzięki rozwiązaniu Fleet First obejmującym serwis sieciowy TruckForce, pomoc drogową ServiceLine 24h, Mobility - program ubezpieczenia, internetowy system zarządzania flotą FleetOnlineSolutionsTM oraz system bieżnikowania Next Tread. Goodyear obecnie oferuje kompleksowy i najszerszy w całej branży oponiarskiej zakres usług dla flot transportowych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 26 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.