Aktualności 29.03.2007
Dunlop SP Sport FastResponse - opona polecana przez ADAC
Uznana w całej Europie niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC przeprowadziła testy najnowszej opony typu high performance Dunlop SP Sport FastResponse, w wyniku których przyznała tej oponie najwyższą ocenę – „szczególnie polecanej”.
Dunlop Sp Sport FastResponse.
Największe wrażenie na osobach, które uczestniczyły w badaniu ADAC, zrobiło niezrównane zachowanie opony tak na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opona Dunlop SP Sport FastResponse to opona dla wymagających kierowców samochodów kompaktowych klasy średniej.
„Doskonałe wyniki testów ADAC dowodzą, że nowa opona Dunlop SP Sport FastResponse posiada najlepsze właściwości, zapewniając bezpieczne prowadzenie także przy wysokich prędkościach, w różnych warunkach atmosferycznych. Bardzo dobre oceny ekspertów potwierdziły, że zastosowanie najnowszych technologii przez inżynierów Dunlopa w oponie Dunlop SP Sport FastResponse zakończyło się pełnym sukcesem” – powiedział Tomasz Dwojak, Kierownik marki Dunlop w Goodyear Dunlop Tires Polska.
Podczas testów, ta asymetryczna niekierunkowa opona wykazywała szczególnie dobre właściwości jazdy po mokrej i suchej nawierzchni, jak i stabilności na drodze. Była również pierwsza w swojej klasie jeśli chodzi o hamowanie na suchej nawierzchni, opór toczenia i przeciwdziałanie aquaplaningowi. ADAC poddał testom 17 opon letnich (205/55 R16 V) stosowanych w pojazdach takich jak Volkswagen Golf, Audi A3, BMW serii 3 i Mercedes C-Klasa.
Nowa SP Sport FastResponse to pierwsza opona marki Dunlop, która wykorzystuje szeroki zakres innowacji technologicznych połączonych w jedną – Touch Technology. Zastosowane razem gwarantują, że opona znacznie lepiej reaguje na to, co dzieje się na nawierzchni po której porusza się samochód.
Bieżnik Multi Radius (MRT)
MRT pozwala na wyjątkowo dokładne obliczenie powierzchni bieżnika. Im dokładniej wyliczony kształt bieżnika, tym bardziej spójnie rozprowadzane jest ciśnienie w obszarze kontaktu z nawierzchnią. Z kolei, im spójniej rozkłada się ciśnienie, tym większa powierzchnia opony styka się z drogą. Większy obszar styku poprawia własności jezdne opony na mokrej nawierzchni. Ulepszony rozkład ciśnienia ułatwia również łagodne przejście z jazdy na wprost do wejścia w zakręt. MRT zapewnia także dokładne „czucie drogi”, co pozwala kierowcy na jeszcze szybszą reakcję na zmieniającej się drodze.
Dwuwarstwowa konstrukcja
W celu zwiększenia korzyści płynących z zastosowania technologii MRT oraz bardziej płaskiego profilu bieżnika, Dunlop wprowadził wzmocnione ściany boczne opony oraz sztywniejsze barki, wykorzystując do tego dwuwarstwową technologię oraz pasek wzmacniający. Zwiększa to tabilność i precyzję jazdy.
Mocne połączenie między obręczą i oponą
Oprócz bieżnika MRT i sztywniejszych ścian bocznych, Dunlop opracował wyjątkowy system osadzenia drutówki, wzmacniający połączenie między oponą i obręczą koła. Tak jak odpowiednie ułożenie dłoni na kierownicy, system ten daje maksymalną kontrolę i dodatkowe czucie tego, co dzieje się na nawierzchni.
Dunlop, marka należąca do koncernu The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy.
Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, które zakładane są w tak cenionych samochodach jak BMW 1 czy BMW 5. Opony Dunlopa oferowane są jako wyposażenie oryginalne takich marek, jak Alfa Romeo, AMG, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes, Porsche czy TVR.