conti-vanco-2-dalej-i-bezpieczniej

Aktualności 28.02.2007 Conti Vanco 2 - dalej i bezpieczniej!

Przed sezonem letnim 2007 Continental wprowadza na rynek Vanco 2, nowe letnie opony do samochodów dostawczych. W pracach konstrukcyjnych nad nową oponą istotnym elementem było wydłużenie przebiegu i pod tym względem Vanco 2 przewyższają swoje poprzedniczki o całe 20 proc.

Conti Vanco 2
Conti Vanco 2.

Continental wyposażył opony Vanco 2 w bardzo płaski kontur i głęboki bieżnik oraz zastosował nowatorski składnik tegoż bieżnika. Nie mniej ważnymi kryteriami były kwestie związane z bezpieczeństwem, czyli krótsza droga hamowania oraz dobra charakterystyka jazdy na mokrej nawierzchni. Nacisk położono również na uzyskanie niskiego poziomu hałasu.

Podczas prac nad oponami Vanco 2, oprócz ich wysokiej nośności (to bardzo ważne w przypadku tego typu ogumienia) wynoszącej do 1.45 t na oponę, inżynierom firmy Continental udało się uzyskać właściwości przypominające bardziej wytrzymałe opony do samochodów osobowych niż konwencjonalne opony do furgonetek. Osiągnięto to m.in. dzięki zastosowaniu solidnie żebrowanego wzoru bieżnika z nieregularnym barkiem, zapewniającym wydajny rozkład sił bocznych i podwyższoną stabilność bieżnika. „Udało nam się istotnie skrócić drogę hamowania, w szczególności na mokrej nawierzchni” – powiedział Axel Metge, szef działu rozwoju opon do samochodów dostawczych w koncernie Continental. Aby to osiągnąć, w blokach bieżnika zastosowano wzdłużne i boczne lamele zapewniające dobrą przyczepność na mokrym podłożu.

Nowe opony Vanco 2 mają wyjątkowo mocną konstrukcję, wzmocnione ścianki boczne, które w bezpieczny sposób pochłaniają siłę bocznych uderzeń, których nie można uniknąć, np. w kontakcie z miejskim krawężnikiem. Również konstrukcja barków o wysokiej trakcji wykorzystuje mobilność na miękkim podłożu, co sprawia, że opony można z powodzeniem eksploatować nawet na trudnych do pokonania nieutwardzonych drogach. Początkowo gama produkowanych rozmiarów zaspokoi około 60 proc. popytu, zaś kolejne rozmiary wejdą na rynek w przyszłym roku. Warto dodać, że dzisiaj ponad 30 proc. produkowanych w Europie samochodów dostawczych jest fabrycznie wyposażonych w opony Continental.