cierpienia-opon-w-tropikalnym-upale

Aktualności 04.08.2006 Cierpienia opon w tropikalnym upale

„W rekordowo wysokich temperaturach – zarówno podłoża jak i powietrza – sprawy mogą przybrać fatalny obrót, zwłaszcza gdy opony nie są właściwe napompowane. Efektem może być ich uszkodzenie” - ostrzega Klaus Glück z centrali obsługi klienta firmy Continental.

linia produkcyjna opon Continental
Linia produkcyjna opon Continental.

„Z zasady ciepło przyspiesza zużycie, powoduje zmianę drogi hamowania i pogarsza przyczepność. Ze względy na specjalny składnik bieżnika opony letnie nie są podatne na tego rodzaju problemy, a przynajmniej są podatne znacznie mniej niż opony całoroczne czy zimowe”, twierdzi Glück.

Na podstawie zebranych doświadczeń sądzi on, że w tym roku w samochodach turystycznych pojawią się typowe problemy z oponami. Wynikają one głównie z długich okresów, w których pojazdy te nie są eksploatowane, a są za to wystawione na silne działanie promieni ultrafioletowych i wysoki poziom ozonu. Prowadzi to do przedwczesnego pękania gumy. Inne powody defektów opon w lecie to nieregularne sprawdzanie ciśnienia i nadmierne starzenie się. Eksperci doradzają zmotoryzowanym częste sprawdzanie ciśnienia, tj. nie tylko w okresach wysokich temperatur, oraz unikanie przeładowywania samochodów.

Pomimo panującego gorąca z taśm produkcyjnych europejskich fabryk firmy Continental, przodującego niemieckiego eksperta w dziedzinie opon, schodzą obecnie opony zimowe. Mająca siedzibę w Hanowerze firma przygotowuje się na przewidywany na ten rok wysoki popyt na takie opony. Eksperci zakładają, że ze względu na „sytuacyjne” wymagania dotyczące opon zimowych, jakie pojawią się najbliższej zimy, większa liczba kierowców samochodów osobowych i ciężarowych zdecyduje się na zmianę ogumienia. W samym ubiegłym roku Continental, lider na rynku europejskim, sprzedał ponad 17,5 miliona opon zimowych – co stanowiło wzrost o ponad 11 procent w stosunku do roku 2004.

Continental Corporation to przodujący dostawca opon, układów hamulcowych, komponentów układu jezdnego, elektroniki samochodowej i elastomerów technicznych. Skonsolidowana wartość sprzedaży w 2005 roku wyniosła 13,8 miliarda euro, zaś obecna liczba pracowników zatrudnionych na całym świecie to niemal 85 000.